وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

شاهد تاب آوری اقتصاد کشور هستیم/ افزایش ۵۲درصدی گردشگران در سال ۹۷

مونسان گفت: شاهد تاب آوری اقتصاد کشور هستیم و تمام بخش‌های کشور باید در اقتصاد مقاومتی تاب آوری را افزایش دهند.

شاهد تاب آوری اقتصاد کشور هستیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به ملایر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتقاد دارم روند توسعه گردشگری کشور همچنان با حمایت‌های دولت و مجلس ادامه پیدا می‌کند، گفت: درآمد ارزی ۱۱.۸ میلیارد دلاری سهم گردشگری جی دی پی کشور در سال گذشته که بنابر آمار بانک مرکزی اتفاق افتاده، عدد خوبی است و دست یافتنی است که این عدد را به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

مونسان با بیان اینکه در حال تدوین یک برنامه هستیم تا بر اساس این برنامه نیاز‌ها مشخص شود، گفت: گزارش نهایی تقدیم دولت و مجلس می‌شود و خواسته اعلام خواهد شد.

او با بیان اینکه ظرفیت‌های کشور را شناسایی خواهیم کرد تا به عدد ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار برسیم و حق گردشگری کشور را به دست آوریم، گفت: البته موضوعاتی در حال رخداد است که این موضوعات به گردشگری هر کشوری آسیب می‌زند.

مونسان با بیان اینکه موضوعاتی در حال پیش آمد است که بر روی گردشگری موثر است و تقابلات نظامی موجود در منطقه اثرات منفی در گردشگری دارد، گفت: مثلا از دست دادن پرواز‌های مستقیم پس از تحریم اثرات منفی دارد.

شاهد تاب آوری اقتصاد کشور هستیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تاب آوری اقتصاد کشور را شاهد هستیم، ادامه داد: تمام بخش‌های کشور باید در اقتصاد مقاومتی تاب آوری را افزایش دهند.

او با بیان اینکه با ظرفیت‌های خوب کشور و برنامه ریزی‌های انجام شده در بخش گردشگری شاهد رشد قابل ملاحظه شمار گردشگران هستیم، گفت: البته بازار‌ها دچار تغییراتی شده و افت را به واسطه اتفاقاتی شاهد بودیم، اما اقداماتی انجام شد که جبران کننده باشد.

مونسان با بیان اینکه روی حوزه منطقه‌ای به شدت کار کردیم، گفت: با ترکیه که تراز منفی داشتیم و ۲۴۰۰ گردشگر خروجی و ۴۵۰ گردشگر ورودی داشتیم و همواره شمار گردشگران خروجی از ورودی بیشتر بود وارد تعامل شدیم و آمار ورودی به یک میلیون و آمار خروجی به یک میلیون و ۷۰۰ رسیده که این عدد بیانگر آن است در حال نزدیک شدن به تراز مثبت در این زمینه هستیم.

او با بیان اینکه در مجموع تراز مثبت شده و شمار گردشگران ورودی به کشور افزایش یافته است، گفت: تنوع محصولات گردشگری را افزایش داده و گردشگران خارجی منطقه‌ای در سفر به ایران که بیشتر سفر زیارتی را مدنظر دارند علاوه بر زیارت محصولات گردشگری را تهیه می‌کنند تا درآمد ارزی از محل این گردشگران افزایش یابد.

مونسان با بیان اینکه گردشگران زیارتی ایران علاوه بر زیارت حتما بخش گردشگری سلامت را نیز بیش از پیش فعال کرده اند، گفت: بخش گردشگری تفریحی نیز به واسطه این گردشگران فعال شده و گردشگری ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلاری به گردشگری یک هزار و ۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار رسیده است.

ورود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر به ایران

او گفت: پارسال ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر وارد ایران شد که افزایش ۵۲ درصدی در مقایسه با سال قبل را نشان می‌داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وضعیت شهر ملایر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ثبت جهانی ملایر دنبال می‌شود، گفت: هرجا ثبت جهانی محقق شده به مراتب شمار گردشگران به آن منطقه افزایش یافته است.

مونسان با بیان اینکه ثبت جهانی یک شهر رونق گردشگری را به همراه دارد، ادامه داد: بعد از ثبت ملی مبل و منبت ملایر شمار گردشگران ورودی به این شهر افزایش یافته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بازدیدی از بام شهر ملایر انجام شد، گفت: پروژه‌های جاذب گردشگری را حمایت می‌کنیم تا بخش گردشگری هم به تناسب ثبت جهانی شهر ملایر پیش برود.

او با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه ملایر یک افق بسیار خوب در بخش گردشگری و صنایع دستی مبل و منبت داشته باشد، گفت: برای تعمیر و مرمت بنا‌های تاریخی تسهیلات لازم پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۵۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
خدا رو شکر