رئیس اداره جوانان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش کیفیت یادگیری دانش‌آموزان با نخوردن صبحانه/ اعزام مراقبان سلامت به مدارس

اردلان گفت: هنگامی که دانش‌آموزان بدون صرف صبحانه به مدرسه می‌روند میزان یادگیری‌شان به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

کاهش کیفیت یادگیری دانش آموزان با نخوردن صبحانه / حضور مراقبان سلامت  درمدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورشگلایل اردلان رئیس اداره جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه امسال نزدیک به ۱۴ میلیون دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را شروع می‌کنند، اظهار کرد:  یک صبحانه کامل و مقوی باعث ارتقای یادگیری دانش‌آموزان می‌شود، زیرا هنگامی که آن‌ها بدون صرف صبحانه به مدرسه می‌روند میزان یادگیری‌شان به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

اردلان ادامه داد: هنگامی که مدت زمان ناشتایی دانش‌آموزان طولانی می‌شود نگهداری قند خون در سطح مغز برای یادگیری دشوارتر می‌شود و همین موضوع باعث به هم خوردن تمرکز حواس دانش‌آموزان می‌شود.

او بیان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند از نان، پنیر، تخم‌مرغ و شیر به عنوان منابع انرژی، پروتئین و فیبر و کلسیم در وعده صبحانه خود استفاده کنند.

کمبود مواد غذایی غیرخانگی از املاح و ویتامین‌های ضروری بدن

رئیس اداره جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مصرف غذا‌های غیرخانگی در کودکان و دانش‌آموزان بسیار شایع است، افزود: مواد غذایی غیرخانگی و صنعتی دارای املاح و مواد معدنی به میزان کافی نیست و دانش‌آموزان برای حفظ و ارتقای سلامت خود باید از مواد غذایی ریزمغذی که دارای انواع املاح و ویتامین‌های مختلف است در وعده‌های غذایی خود به خصوص صبحانه و میان‌وعده استفاده کنند.

اردلان گفت: وزارت بهداشت برنامه‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی دارد و با همکاری و تعامل آموزرش و پرورش مراقبان سلامت جهت برگزاری دوره‌های آموزشی به مدارس اعزام می‌کند.


بیشتر بخوانید: تدوین سند ملی ارتقای سلامت جوانان در وزارت بهداشت
او یادآوری کرد: سلامت دانش آموزان یکی از محور‌های توسعه پایدار هر کشوری محسوب می‌شود، زیرا آن‌ها آینده سازان ایران هستند و حفظ و ارتقای سلامت و سبک زندگی سالم آنها باعث می‌شود که دوران میانسالی و بزرگسالی سالمی داشته باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار