بهمن ماه برگزار می شود؛

اولین یادواره شهدای عشایر در کرمان

اولین یادواره بیش از هزار شهید استان کرمان ۳ بهمن امسال برگزار می‌شود.

اولین یادواره شهدای عشایر در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یادواره شهدای عشایر استان کرمان سوم بهمن امسال با بیش از هزار شهید در کرمان برگزار می‌شود .

محمدصادق بصیری سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان در جلسه ستاد یادواره شهدای عشایر استان کرمان که امشب در استانداری کرمان برگزار شد با اشاره به نقش والای شهدا و به ویژه شهدای عشایر گفت: این یادواره اولین یادواره شهدای عشایر استان کرمان است که به دلیل پراکندگی شهدا در استان برگزاری این یادواره نیاز به برنامه ریزی دقیق و منسجم دارد.

او با بیان اینکه برنامه ریزی ریز و دقیقی برای تعین و تکلیف هر دستگاه لازم است، افزود: قالب کمیته‌های کنگره شهدای ۶ هزار و ۵۰۰ شهید پارسال از سر گرفته و وظیفه‌ها در آن مشخص و نتیجه کار‌ها به صورت تخصصی بیان شود.

بصیری از هماهنگی با کلیه فرمانداری‌ها و به خصوص ۱۷ شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر این یادواره سخن گفت.

سرهنگ هادی محمدی مسئول بسیج عشایری سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به حضور نام عشایر در لیست شهدای مدافع حرم، امنیت و دفاع مقدس گفت: باید در منطقه شهدای عشایر حضور پررنگی داشته باشیم.

او با اشاره به رویکرد اصلی کنگره پارسال؛ یعنی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی، افزود: متأسفانه در عشایر شاهد حضور چشمگیری از دستگاه‌های فرهنگی نیستیم و این یادواره خدمت رسانی به عشایر با نام شهدا را فراهم می‌کند و تشوقی برای باقی ماندن خانواده عشایر در منطقه است.

محمدی با بیان برنامه‌های مختلف این یادواره، تولید برنامه تلویزیونی با حضور خانواده شهدا و پخش زندگی نامه شهدای عشایر در برنامه پلاک را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

در این مراسم مسائلی، چون: ساماندهی گلزار شهدا، برطرف کردن مشکلات شهدا، تشکیل کمیته ویژه سلامت و بهداشت، کمیته آموزش برای دختران بازمانده از تحصیل، فرآوری و صنایع دستی و توانمند سازی زنان عشایری با کمک فنی و حرفه ای، ازدواج آسان و فاطمی و تهیه جهیزیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استان کرمان بیش از هزار شهید عشایری به نظام تقدیم کرده است که البته آمار دقیق شهدا به دلایلی چون حضور شهدا بعد از دفاع مقدس مشخص نیست و آمار نهایی در حال بررسی است.

انتهای پیام/ح

یادواره شهدای عشایر کرمان

برچسب ها: یادواره شهدا ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.