سفیر روسیه در ایران مطرح کرد؛

افزایش ۱۷ درصدی حجم تبادل کالا بین ایران و روسیه/ همانند گذشته در کنار ایران می ‎ایستیم

لوان جاگاریان گفت: تحریم‎های ظالمانه شامل روسیه نیز شده و ما همانند گذشته در کنار ایران می‎ایستیم.

افزایش ۱۷ درصدی حجم تبادل کالا بین ایران و روسیه/ همانند گذشته در کنار ایران می‎ایستیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به تمایل استاندار آستراخان برای توسعه روابط با گیلان گفت: پیشنهادات کتبی در رابطه با توسعه همکاری‌های متقابل در حوزه‎های مختلف از جمله حمل و نقل، گردشگری، اقتصادی و کشاورزی به سفارت روسیه داده شد.

سفیر روسیه در ایران با ابراز امیدواری از توسعه هرچه بیشتر روابط بین این دو کشور افزود: سطح روابط سیاسی ایران و روسیه قابل قبول و خوب است، اما بایستی برای ارتقای بیشتر روابط تجاری خود اقدامات بیشتر و موثرتری انجام دهیم.

او به افزایش ۱۷ درصدی حجم تبادل کالا بین ایران و روسیه ظرف شش ماه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: امیدوارم نشست دوجانبه‎ای که قرار است بین روسای جمهور ایران و روسیه در آنکارا برگزار شود، افزایش روابط دو کشور را در پی داشته باشد.

جاگاریان دیدار روحانی و پوتین در حاشیه پنجمین دوره اجلاس سه جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه را منجر به افزایش همکاری‎های دوجانبه دانست و عنوان داشت: در دیدار وزیر نیروی ایران با همتای روسی خود، در رابطه با گسترش روابط و افزایش حجم مبادلات بین دو کشور گفت‎وگو شد.

سفیر روسیه در ایران تحریم‎ها را مختص ایران ندانست و بیان کرد: تحریم‎های ظالمانه و غیرقانونی شامل روسیه نیز شده و ما همانند گذشته در کنار ایران می‎ایستیم و این دست اقدامات را محکوم می‎کنیم.

او از آمادگی روسیه برای صادرات گندم و گوشت قرمز به ایران خبر داد و افزود: امکان اجاره زمین در روسیه برای کشاورزان ایرانی و تولید محصول و صادرات به ایران یا فروش به روسیه وجود دارد، اما بخش خصوصی در این زمینه نقش اساسی ایفا می‎کند و باید از آن حمایت کرد.

انتهای پیام/ش

صحبت های سفیر روسیه در گیلان

برچسب ها: اخبار سیاسی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.