مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد؛

شناخت ظرفیت‌ها و تعریف پروژه‌های مشارکتی هدف کمپین بین‌المللی حمل و نقل پاک

انصاری گفت: شناخت ظرفیت‌ها و تعریف پروژه‌های مشارکتی از جمله اهداف کمپین بین‌المللی حمل و نقل پاک است.

شناخت ظرفیت‌ها و تعریف پروژه‌های مشارکتی هدف کمپین بین‌المللی حمل و نقل پاکبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم روز جهانی بدون خودرو و پیوستن ایران به کمپین حمل و نقل پاک با بیان اینکه روز جهانی حمل و نقل پاک یک رویداد بین المللی است، گفت: هرساله پویش روز بدون خودرو از تاریخ ۲۵ تا ۳۱ شهریورماه در سراسر دنیا برگزار می‌شود و همچنین از سال ۲۰۰۲ اتحادیه اروپا نیز برای اجرای این پویش پیش قدم شد.

او افزود: این پویش از سال ۲۰۰۰ به عنوان ابتکار عمل شناخته شد و کمیسیون اروپا این رویداد را از یک روز به یک هفته افزایش داد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: در سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ شهر از ۵۴ کشور در این رویداد مشارکت داشتند و ایران جزء کشور‌هایی بود که در این کمپین عضویت نداشت.

او بیان کرد: با توجه به نگاهی که شهردار تهران به حمل و نقل پاک داشت، امسال برای اولین بار درخواست مشارکت در این پویش به دبیرخانه این کمیسیون ارسال شد و عضویت شهری از ایران مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری با اشاره به ماده ۴ برنامه سوم توسعه گفت: موضوع و نگاه به ارتقاء جایگاه بین‌المللی شهر مورد توجه است و از اهداف این نشست شناخت ظرفیت‌ها و تعریف پروژه‌های مشارکتی است.


بیشتر بخوانید: دانش آموزان منطقه ۱۷ چگونه می‌توانند از دوچرخه مدرسه استفاده کنند؟


انصاری با اشاره به تلاش‌های مرکز ارتباطات و امور بین المللی شهرداری تهران گفت: در کنار مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران باید از مرکز کنترل کیفیت هوا و و آموزش شهروندی نیز تشکر کنم.

انتهای پیام/

توضیحات انصاری درباره کمپین روز جهانی بدون خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار