رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد خبر داد:

تولید ۹۰ درصد رو فرشی در قطب نساجی کشور

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزدگفت: با همت نیرو‌های بومی، یزد با داشتن ۱۶۰ واحد تولیدی به قطب تولید رو فرشی در کشور تبدیل شده است.

 علی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان این که ۹۰ درصد از روفرشی کشور در استان یزد تولید می‌شود، گفت: ۷۰ درصد از روفرشی یزد به کشور‌های قرقیزیستان، ارمنستان، عمان، قطر، آسیای میانه و کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

او با اشاره به فعالیت ۶۰۰ ماشین بافندگی تولید روفرشی در استان، افزود: در تولید روفرشی سه هزار نفر به طور مستقیم در استان یزد مشغول به کار هستند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت یزد ادامه داد: قیمت صادراتی هر روفرشی ۲ دلار در هر مترمربع است و در مقایسه با صادرات نفت ارزش افزوده بالایی دارد.

او تصریح کرد: مواد اولیه تولید روفرشی صد درصد تولید داخل است، اما به دلیل تغییرات نرخ ارز، بسیاری از کارخانه‌های پتروشیمی به دلیل سود بالا، نخ را صادر می‌کنند که این موضوع سبب شده واحد‌های تولیدی با مشکل نبود مواد اولیه رو به رو شوند و یا با قیمت بالا نخ را تهیه کنند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت یزد با اشاره به کیفیت بالای پارچه‌های تولیدی در یزد، افزود: ۸۰ درصد از پارچه‌های رومبلی و ۹۰ درصد پارچه‌های روفرشی در استان یزد تولید می‌شود که در بازار‌های داخل با نام و برند خارجی به فروش می‌رسد.

کلانترگفت: یزد به عنوان قطب صنعت نساجی کشور دارای دو هزار واحد نساجی است که با اشتغال ۲۰ هزار نفر، ۲۵ درصد سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

 در حال حاضر ۱۶۰ واحد تولید روفرشی با ظرفیت تولید سالانه یکصد میلیون متر مربع در استان فعال است.

انتهای پیام/ی

۹۰ درصد رو فرشی در یزد تولید می شود

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار