سوره ای که تلاوت آن درد سینه را شفا می‌دهد+ صوت آیات

فایل صوتی تلاوت سوره انشراح ایات ۱ تا ۳ با صدای عبد الفتاح طاروطی را در اینجا دریافت کنید.

تلاوت چهار شنبه/ خواندن این سوره درد سینه را شفا می‌دهد+ صوت آیاتبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سوره شرح یا انشراح یا اَلَم نَشرَح، نود و چهارمین سوره جزء سی ام و از سوره‌های مکی قرآن است.

هر سه نامِ سوره، از آیه اول آن گرفته شده است که از شرح صدر گشایش سینه پیامبر (ص) سخن می‌گوید. سوره انشراح از نعمت‌های خداوند به رسولش سخن می‌گوید و پیامبر (ص) را تسلی می‌دهد. از آیات مشهور این سوره آیه ۵ است که وعده می‌دهد در کنار دشواری، آسانی است این آیه را از جمله ضرب المثل‌های قرآنی برشمرده‌اند و در اشعار فارسی نیز بازتاب داشته است.

در احکام شرعی آمده است؛ در نماز واجب بعد از سوره حمد نمی‌توان سوره انشراح را به تنهایی خواند بلکه باید آن را همراه سوره ضحی قرائت کرد.

در فضیلت این سوره از پیامبر (ص) نقل شده است: هر کس سوره انشراح را قرائت کند مانند کسی است که مرا دیدار کرده است همچنین ازامام صادق (ع) روایت شده است هر کس سوره انشراح را در شب و روز زیاد قرائت کند هیچ چیزی از اجزای بدن او و اطراف او نیست مگر اینکه در روز قیامت به سود او شهادت می‌دهند در روایتی دیگر از پیامبر (ص) آمده است هر کس این سوره را بخواند خداوند به او یقین و عافیت می‌دهد.

تلاوت فراوان این سوره در هر روز و شب مستحب شمرده شده و قرائت آن در رکعت دوم نمازی که برای رفع گرفتاری خوانده می‌شود توصیه شده است همچنین خواصی برای این سوره نقل شده است؛ شفای درد سینه، آسانی وضع حمل (زایمان)، رفع ترس و حفاظت در مسافرت دریایی

فایل صوتی تلاوت سوره انشراح ایات ۱ تا ۸ با صدای عبد الفتاح طاروطی

 

متن آیاتی از سوره انشراح همراه با ترجمه

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خدای بخشاینده مهربان

أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ ﴿١﴾

آیا براى تو سینه‌ات را نگشاده‌ایم؟ (۱)

وَ وَضَعْنَا عَنکَ وِزْرَکَ ﴿٢﴾

 و بار گرانت را از دوش تو برنداشتیم؟ (۲)

الَّذِی أَنقَضَ ظَهْرَکَ ﴿٣﴾

بارى که گویى پشت تو را شکست(۳)

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار