پیشرفت ۹۵ درصدی راه آهن «میانه- بستان آباد»

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از احتمال بهره‌برداری از راه آهن «میانه- بستان آباد» تا پایان مهر ماه با توجه به پیشرفت ۹۵ درصدی آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محمد وحدتی هلان رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: اگر آسفالت‌ریزی مسیر ایستگاه راه آهن بستان آباد تا داخل شهر به پایان برسد، پروژه آماده بهره‌برداری می‎شود.

او افزود: به دنبال بازدید وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه خط آهن «میانه-بستان آباد» و دستور اکید رئیس جمهور برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه، کار‌های خوبی در این خصوص انجام شده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر قطار در این مسیر تردد می‌کند و مشکلی در رفت و آمد قطار وجود ندارد و ایستگاه نیز تکمیل بوده و تنها قسمتی از راه تردد بین ایستگاه تا داخل شهر ناقص است که به احتمال زیاد تا ۱۵ روز آینده به طور کامل به اتمام می‎رسد.

وحدتی در بخش دیگری از سخنانش از قول مساعد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی برای کمک به تکمیل برخی پروژه‌های استانی شهرستان بستان آباد خبر داد و گفت: پروژه راه‌های ارتباطی شهری و روستای شهرستان از جمله پروژه چهار بانده کردن راه شیبلی به تبریز، پروژه راه تیکمه داش به سمت آزاد راه «تهران-تبریز» به طول ۱۵ کیلومتر، پروژه راه روستای باش کند و پروژه پل اوجان از پروژه‌هایی هستند که مقرر شده است تا به تامین اعتبار به منظور تکمیل آن‌ها کمک شود.

او ادامه داد: طی جلسه‎ای با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، مقرر شد تا برای تامین بخشی از اعتبارات پروژ‌‍‌های ملی مانند پروژه پل اوجان و راه «تیکمه داش-آزاد راه» از تهران کمک بگیریم و پروژه‌های استانی نیز با تغییر و جابه‌جایی اعتبار و پرداخت بخشی از طلب پیمانکاران از محل پروژه‌های قبلی دولت ادامه پیدا می‌کنند.

 

انتهای پیام/ش

احتمال بهره‌برداری از راه آهن «میانه-بستان آباد» تا پایان مهر ماه

برچسب ها: راه آهن ، قطارشهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.