معرفی موزه؛

موزه‌ای با معماری منحصر به فرد/بیگانه مهربان کجاست؟+تصاویر

موزه ها به دلیل اشیای تاریخی طرفداران زیادی دارند اما این موزه به دلیل معماری منحصر به فرد علاقه مندان زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، موزه‌ها مکانی برای نگهداری از داشته‌های فرهنگی، هنری و تمدنی یک ملت یا کشور هستند. در این میان بجز آثار قرار گرفته در موزه‌ها شکل بنای آن‌ها نیز می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد. یکی از موزه‌هایی که شاید بنای آن برای گردشگران جذاب باشد، موزه کانئاس گراس اتریش است؛ این موزه که در شهر گراس قرار گرفته به دلیل شکل خاص بنایش و تناقض آن با محیط اطراف با نام بیگانه مهربان شناخته می‌شود. این بیگانه مهربان در سال ۲۰۰۳ به عنوان بخشی از جشن‌های پایتخت فرهنگ اروپا ساخته شد و از آن زمان به یک بنای معماری در گراس اتریش تبدیل شده است. 

بیگانه مهربان کجاست؟+تصاویر

بیگانه مهربان کجاست؟+تصاویر

بنای موزه کانئاس گراس نمونه‌ای از معماری حباب و دارای پوستی ساخته شده از پانل‌های آکریلیک آبی بی رنگ است. معماری حباب سازه بادی که با عضو نازکی پوشیده شده، در حفره‌های ساختمان جای گرفته و سراسر سازه از بالا تا پایین را پوشانده است.

بیگانه مهربان کجاست؟+تصاویر

بیگانه مهربان کجاست؟+تصاویر

موزه کانئاس گراس مکانی برای ارائه و تهیه محصولات هنری معاصر است البته هیچ نمایشگاه دائمی در این بنا برگزار نمی‌شود.

نمای بنای این موزه تلفیقی از معماری و رسانه جدید است در اصل پوست شیشه‌ای اکریلیک ضلع شرقی ساختمان از ۹۳۰ لامپ فلورسنت تشکیل شده است که میزان روشنایی آنها به صورت جداگانه قابل تنظیم است.

بیگانه مهربان کجاست؟+تصاویر

بیگانه مهربان کجاست؟+تصاویر


انتهای پیام/

برچسب ها: معرفی موزه ، اتریش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.