موسوی لارگانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زمان درستی برای تشکیل وزارتخانه جدید نبود/ وزارت بازرگانی ضربه مهلکی به تولیدات داخلی می‌زند

نماینده فلاورجان گفت: تشکیل وزارت بازرگانی ضربه مهلکی به تولیدات داخل کشور خواهد زد.


زمان درستی برای تشکیل وزارتخانه جدید نبود/ وزارت بازرگانی ضربه مهلکی به تولیدات داخلی می‌زندسید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم اصفهان و فلاورجان  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موافقت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: بنده مخالفت خود را با این طرح در صحن مجلس اعلام کردم، این طرح با قانون اساسی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و چابک سازی امور اداری مغایرت دارد.

او در ادامه با بیان اینکه طرح تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است، افزود: مجلس نمی‌تواند طرحی را که برای دولت هزینه ایجاد می‌کند، تصویب کند و طرح تفکیک تجارت از وزارت صمت، صد درصد هزینه در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: وزیران صنعت و کشور هفته پیش‌رو به مجلس می‌روند

موسوی لارگانی با انتقاد از عملکرد ضعیف وزیر صمت، اظهار کرد: وضعیت بازار بسیار آشفته بوده و تورم بالای ۴۰ درصد است، مردم نیز در تنگنای شدیدی قرار گرفته‌اند؛ هزینه تفکیک تجارت از صمت را هم دولت باید تامین کند و در این صورت باید لایحه‌ای را تهیه کرده و ارائه دهد.

نماینده مردم فلاورجان، گفت: ما در برنامه پنجم بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی و کوچک سازی دولت، چند وزارت خانه را ادغام کردیم.

او ادامه داد: طرح تفکیک وزارت تجارت به دو سوم آرای نمایندگان نیاز داشت که متاسفانه رئیس مجلس این موضوع را لحاظ نکرد و اعلام کرد که مغایرتی وجود ندارد و قرار نیست چیزی اضافه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: استدلال آقای لاریجانی قابل قبول نیست چراکه تشکیل وزارت بازرگانی با برنامه توسعه پنجم و ششم مغایرت دارد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه ما با ادغام وزارت خانه ها هزینه سنگینی را به نظام تحمیل کردیم، تصریح کرد: اموال وزارت بازرگانی فروخته شده و اکنون باید با ده‌ها و شاید صدها برابر قیمتی که آن زمان فروخته شده، دوباره خریداری شود. علاوه بر خرید ساختمان‌های این وزارت خانه، هزینه های جانبی دیگر برای تجهیز ساختمان‌ها در سراسر ایران نیز لازم است و در شرایطی که مردم به نان شب خود محتاج هستند، صحیح نیست همچین هزینه‌ای بر کشور تحمیل شود.

نماینده مردم فلاورجان با بیان اینکه در حال حاضر موضوعاتی مانند اشتغال جوانان و تورم بالای ۴۰ درصد در کشور مهم است، افزود: در حالی که مردم کشور ما با سختی زندگی خود را می‌گذرانند، زمان درستی برای تشکیل وزارت خانه جدید نبود.

او با بیان اینکه این طرح پیش تر دو، سه مرتبه در مجلس مطرح و رد شده بود، تصریح کرد: دولت در رابطه با این طرح قبلا نیز لایحه آورده و رد شده بود؛ اصرار دولت برای مردم جای  سوال داشته و تعجب آور است؛ آقای روحانی در انتخابات ۹۲ و ۹۶ قول های فراوانی به مردم داد که هیچ کدام عملی نشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: در حال حاضر شاهد وضعیت ضعیف معیشتی مردم هستیم و دولت اصرار دارد تا این وزارت خانه تشکیل شود و عنوان می‌کند که طی یک هفته تمام مشکلات اقتصادی مردم حل خواهد شد!

موسوی لارگانی  با بیان اینکه آیا قرار است معجزه ای رخ دهد که با تاسیس وزارت تجارت طی یک هفته تمام مشکلات حل خواهد شد؟ اظهار کرد: برای مردم جای سوال دارد که با عوض شدن یک تابلو، چگونه تمام مشکلات حل خواهد شد؟

او ادامه داد: اگر وزیر توان اداره وزارتخانه را ندارد، باید فرد دیگری معرفی شود، یا یک فرد توانا به عنوان قائم مقام وزیر اداره قسمت بازرگانی و تجارت این وزارت خانه را به عهده گیرد تا این هزینه سنگین را برای نظام ایجاد نشود.

نماینده مردم فلاورجان در پایان تصریح کرد: تشکیل این وزارت خانه، ضربه  مهلکی به تولیدات داخل کشور خواهد زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
وزارت بازرگانی نه
وزارت واردات
زور و لابی واردات چی ها در کشور کاملا" مشخصه اینقدر نفوذ سیاسی بالایی دارند که می تونند برای خودشون وزارت خونه تشکیل بدن
یکی از بهترین تصمیم های دوران مجلس و احمدی نژاد همین تشکیل(ادغام) وزارت صمت بود صنعت مهم ترین تجارت دنیا محسوب میشه و از قدیم هم صنعت یک تجارت بوده حالا ما بجای اینکه صنعت رو بومی کنیم و از صادرات اون تجارت کنیم ترجیح میدیم بیشتر مصرف کننده باشیم تا تولید کننده
آخرین اخبار