معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطرح کرد؛

مطلوب نبودن سرمایه‌گذاری دربلوار پیامبر اعظم قم

بهشتی گفت: بلوار پیامبراعظم (ص) با وجودی اینکه ۶ سال است راه اندازی شده، اما مشکلی از ترافیک شهر برطرف نکرده و روند سرمایه‌گذاری درآن نیز هنوز شکل نگرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم روز چهارشنبه درجلسه کمیسیون ماده ۵ قم گفت: هنوز استان قم از راه اندازی بلوار پیامبر اعظم (ص) به انتفاع مورد نظر نرسیده‌است.

بلوار پیامبر اعظم (ص) از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا مسجد مقدس جمکران ادامه دارد. طراحی بلوار بر اساس یک مسیر کاملاً مستقیم به طول هفت کیلومتر و عرض ۳۰۰ متر، دربرگیرنده خیابان‌های منشعب به بلوار به‌صورت تقاطع‌های غیر هم‌سطح می‌باشد.

او درادامه با اشاره به ساخت و ساز‌ها درشهرک پردیسان قم گفت: در رابطه با صدور مجوز احداث واحد‌های ویلایی دربرخی مناطق شهرک پردیسان باید به ساکنان همجوار نسبت به ممانعت از صدور تراکم دو و یا سه سه طبقه‌ای اطمینان داد.احداث واحد‌های ویلایی با مساحت بالا در شهرک پردیسان برای افرادی که متقاضی این قبیل واحد‌های مسکونی هستند کاملا توجیه پذیر است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: در صدور پروانه‌های مسکونی در ابتدای ورودی قم از انتهای خیابان عماریاسر، معیار‌های ترافیکی به درستی اجرا نشده و قوس مسیر‌های دسترسی تند و ناایمن می‌باشد.

بهشتی تاکید کرد: همچنین قوس هندسی تونل الغدیر تند و ناایمن است، این تونل در زمان اجرا به دلیل سنگینی تملکات اراضی همجوار به چنین مشکلی دچار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تا زمان تعیین تکلیف اتصال بلوار آیت الله بهاالدینی به بلوار امام علی (ع) باید نسبت به صدور پروانه‌های تجاری و صنعتی دقت نظر لازم صورت بگیرد.

او بیان کرد: آپارتمانسازی در شهرک سالاریه کشش بیشتری ندارد، منطقه سالاریه یکی از نامطلوب‌ترین مناطق شهر قم از نظر تراکم است.

بهشتی عنوان کرد: در رابطه با مجوز افزایش تراکم در این منطقه باید دقیقا طبق ضوابط و مصوبات استانی عمل شده و رویه واحدی در رابطه با تمام ساکنان در پیش گرفته شود.

او با اشاره به مصوبه شورای ترافیک مبنی برکاهش عرض خیابان ظهور به جمکران به ۲۰ متر، بیان کرد: کاهش عرض خیابان‌های استان برای افزایش واحد‌های تجاری، مساله سنجیده‌ای نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در رابطه با تغییر کاربری برخی از باغات حاشی‌های شهر قم به واحد‌های مسکونی تصریح کرد: درصورتی که روند صدور مجوزات برای متقاضیان اولیه بدون ضابطه انجام بگیرد، تمام متقاضیان نسبت به تغییر کاربری سبز به کاربری زرد فشار خواهند آورد.

او بیان کرد: دربافت‌های فرسوده شهر قم، بسیاری از واحد‌های مسکونی که در محدوده بافت تاریخی نیستند را میتوان به فضا‌های سبز شهری تبدیل کرد. منطقه ۴ شهرداری از نظر سرانه‌های سبز بالاترین میزان فضای سبز استان را دارد که عامل اصلی آن نیز وجود بوستان علوی است، اما در هسته مرکزی منطقه ۴، حجم فضای سبز بسیار ناچیز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز دراین جلسه گفت: در۵ سال گذشته، ۵ هزار هکتار از فضای سبز شهری به کاربری‌های مختلف مسکونی و تجاری تبدیل شده است.

عباس پورمیدانی گفت: شهرداری قم در رابطه با تغییر کاربری فضای سبز به کاربری‌های دیگر باید زمین معوضی را برای ایجاد فضا‌های سبز شهری احداث کند.

او بیان کرد: درصورتی که شهرداری قم از محل درآمد‌های حاصل از تغییر کاربری سبز به احداث بوستان‌های محلی اقدام کند وضعیت سرانه‌های سبز قم با رشد چشمگیری مواجه می‌شود.

انتهای پیام/الف

روند سرمایه‌گذاری دربلوار پیامبر اعظم (ص) قم مطلوب نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار