ثبت نام بیش از ۹ هزار زائر اربعین از منطقه کاشان در سامانه سماح

رئیس اداره حج و زیارت کاشان گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار نفر از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل برای زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

عباس نیکونیا رئیس اداره حج و زیارت کاشان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: محدودیت زمانی برای ثبت نام در سامانه تعیین نشده است، اما توصیه می‌شود زائران اربعین هرچه زودتر در سامانه نام نویسی کنند تا با ازدحام و ترافیک روز‌های آخر مواجه نشوند.

او تصریح کرد: زائرین کربلا می‌توانند برای مراسم اربعین سال ۱۳۹۸ با توجه به توافق به عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، تا هفتم آبان ماه ۹۸ برابر با ۳۰ صفر ۱۴۴۱ بدون نیاز به دریافت روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح https://samah.haj.ir همراه با گذرنامه معتبر وارد کشور عراق شوند.

به گفته او، با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) برای تشرف به زیارت اربعین ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زائرانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان، با اشاره به اینکه اطلاعات هویتی زائران با استعلام از سازمان ثبت احوال، در سامانه سماح نمایش داده می‌شود افزود: بنابراین چنانچه مغایرتی در اطلاعات خود مشاهده می‌کنند، حتما به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کنند.

نیکونیا، با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح https://samah.haj.ir و پرداخت هزینه‌های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود گفت:زایرین گرامی حتماً پس از ثبت نام رسید ثبت نام را از سامانه سماح دریافت و شرایط و تعهدات بیمه را مطالعه کنند.

او تاکید کرد: زائران عزیز توجه داشته باشند جهت پرداخت هزینه‌های مصوب صرفاً از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام و از پرداخت هرگونه وجه دیگری چه به صورت نقدی و یا هر روش دیگر جداً خودداری کنند.

به گفته او، ثبت نام در سامانه سماح توسط متقاضیان رایگان است و هزینه‌هایی که دریافت می‌شود صرفاً جهت خدمات درمانی و بیمه‌ای زایرین، شامل خدمات هلال احمر به مبلغ ۷۰۰۰۰ ریال و بیمه به مبلغ ۱۵۰۰۰۰ ریال، مجموعاً ۲۲۰,۰۰۰ ریال می‌شود و همچنین چنانچه زائران جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند مبلغ ۳۰,۰۰۰ ریال به عنوان حق الزحمه ثبت نام بر هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای افزوده و در مجموع مبلغ ۲۵۰,۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد.

نیکونیا، درخصوص تعهدات بیمه گر نیز افزود: سقف بیمه درصورت بروز بیماری ۲,میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، فوت عادی ۴۰ میلیون تومان و فوت بر اثر حادثه ۲۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

او در پایان یادآورشد: با توجه به اتصال این سامانه به سامانه نیروی انتظامی تنها به زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند اجازه خروج از کشور داده خواهد شد.


انتهای پیام/م
 

آخرین امار از ثبت نام زائران اربعین درکاشان

برچسب ها: حج و زیارت ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.