معاون نوسازی مدارس قم مطرح کرد؛

مجهز شدن ۳۰ مدارس روستای قم به بخاری‌های استاندارد

اجتهادی گفت: قبل از آغاز فصل سرما و حداکثر تا یک ماه آینده، مدارس ۳۰ روستای استان قم مجهز به بخاری‌های استاندارد هرمتیک می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، احمدرضا اجتهادی معاون نوسازی مدارس قم گفت: قبل از آغاز فصل سرما و حداکثر تا یک ماه آینده، مدارس ۳۰ روستای استان قم مجهز به بخاری‌های استاندارد هرمتیک می‌شود.این مدارس در روستا‌هایی واقع‌شده‌اند که به‌تازگی گازکشی شده و یا سامانه گرمایشی استاندارد ندارند.

او اضافه کرد: درچند سال گذشته استانداردسازی سامانه گرمایشی ۱۵ مدرسه نیز به دلیل نبود اعتبارات متوقف‌شده بود که این طرح در ۶ مدرسه به‌زودی عملیاتی می‌شود و در ۹ مدرسه نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

معاون نوسازی مدارس قم تاکید کرد: پس از آغاز استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس در سال ۹۲، تمام بخاری‌های نفتی جمع‌آوری و با سامانه‌های مختلف ازجمله موتورخانه، پکیج و بخاری‌های برقی تابشی جایگزین شد.

اجتهادی افزود: درحال حاضر بخاری نفتی درهیچ‌کدام از مدارس قم وجود ندارد، البته ممکن است دربرخی واحد‌های آموزشی به‌صورت خودسرانه از بخاری نفتی استفاده شود.

او بابیان این‌که سامانه گرمایشی حدود ۷۵ درصد مدارس ایمن است، بیان کرد: سامانه گرمایش ۲۵ درصد مدارس قم غیراستاندارد و ۲۵ درصد نیز نیازمند تعمیرات اساسی است که ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. از سال ۹۲ که طرح استانداردسازی گرمایشی مدارس آغاز شد، تاکنون ۱۸۷ مدرسه شامل یک هزار و ۴۱۱ کلاس درس به مساحت ۱۸۰ هزار مترمربع در قم به سامانه‌های ایمنی تجهیز شده است.

طرح استانداردسازی سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس کشور پس از حادثه مدرسه روستای شین‌آباد به دلیل استاندارد نبودن سامانه‌های گرمایشی مدرسه، طی قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از سال ۹۲ در کشور آغاز شد؛ استانداردسازی گرمایشی با احداث موتورخانه حرارت مرکزی و استانداردسازی سرمایشی نیز با کانال‌کشی و نصب کولرآبی انجام می‌شود

۱۵ آذر ۱۳۹۱ یک کلاس درس مدرسه ابتدایی دخترانه روستای شین‌آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد و از ۳۷ تن دانش آموزان آن ۲۸ تن دچار سوختگی شدند که از این تعداد ۲ دانش‌آموز جان خود را از دست دادند.

درسال تحصیلی جاری حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده‌شده و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

انتهای پیام/الف

مدارس ۳۰ روستای قم به بخاری‌های استاندارد مجهز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.