استاندار قم مطرح کرد؛

فضای آموزشی و کادر آموزشی با کمبود جدی رو به‌ رو است

سرمست گفت: علیرغم اینکه خیرین به نهاد آموزش و پرورش ورود کرده‌اند، اما ازنظر فضا و کادر آموزشی استان قم با کمبود جدی مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست استاندار قم پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه توقعات فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش بیشتر است، گفت: علیرغم اینکه خیرین به این نهاد آموزشی ورود کرده‌اند، اما ازنظر فضای آموزشی با کمبود جدی مواجه هستیم.

او در ادامه افزود: درکنار کمبود فضای آموزشی موضوع ایمن‌سازی فضا‌های موجود نیز مطرح است که در این باب نیز نیازمند حمایت ویژه وزارت آموزش و پرورش هستیم.

این مقام مسئول سرمایه‌گذاری درباره اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تاکید کرد: اصولا سرمایه‌گذاری در این زمینه دیربازده و بلند مدت است و باید برای ورود سرمایه‌ها فرهنگ سازی کنیم و اگر سرمایه‌گذاری مستمر می‌خواهیم باید بر آموزش و پرورش نیروی انسانی متمرکز شد، قم نیز خاستگاه حوزه علمیه و روحانیت است و می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا پرورش نیروی انسانی خلاق و مورد انتظار استان داشت.

استاندار قم حضور وزیر آموزش و پرورش را مقدمه‌ای برای پیگیری خواسته‌های استان در حوزه آموزشی دانست و تأکید کرد: تقویت و تجهیز پژوهش سرا‌های دانش‌آموزی سبب می‌شود دانش آموزان بتوانند در راستای رشد و شکوفایی کشور سهم قابل‌توجهی داشته باشند.

او درپایان سهم قبولی‌های استان قم در کنکور سراسری را قابل‌توجه دانست و تصریح کرد: کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش آموزان قمی نیازمند حمایت بیشتری است تا در آینده باقوت بیشتری در این زمینه ورود کنیم.

استان قم با کمبود ۲ هزار معلم روبرو است

در همین حال حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: سال ۹۲ در راستای ایجاد فضا‌های آموزشی، سازمان نوسازی کشور آماری ارائه کرد که استان قم رتبه ۳۲ کشوری را دارد، جلساتی برگزار و به این نتیجه رسیدیم که این آمار دقیق است.

او با اشاره به تعریف نزدیک به ۱۷۰ پروژه آموزشی، تربیتی و پرورشی در استان قم گفت: با تعریف این پروژه‌ها از رتبه ۳۲ به ۲۶ ارتقاء پیدا کرد، امروز در مجموعه ۲۶۵ هزار دانش‌آموز استان ۹۵ درصد در شهر قم است و فقط ۵ درصد در بخش‌های استان هستند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به افزایش ده‌هزارنفری تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: حدود دو هزار کسری نیروی انسانی داریم که بیشتری کسری مربوط به دوره ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تعداد ۴۷ سرباز معلم استان ابراز کرد: به سمت خرید خدمات آموزش که بیش از ۲۱ مدرسه را شامل می‌شود، رفته‌ایم، در حال حاضر ۱۸ مدرسه خرید خدمات آموزش نزدیک به ۷ هزار دانش آموزش را پوشش داده است.

او با بیان اینکه امروز نزدیک به ۳۰ درصد تراکم دانش‌آموزی در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای است، افزود: در کنار احداث مدارس متوسط توسط خیرین، اقدامی تحت عنوان تجهیز هنرستان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

شیخ‌الاسلام با اشاره به توفیقات دانش آموزان قمی گفت: دانش آموزان قمی در رشته زبان انگلیسی در استان قم چهار سال متوالی است که رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: نزدیک به ۴۰۴ دانش‌آموز قمی در کنکور سراسری رتبه زیر سه هزار را کسب کرده‌اند، همچنین در راستای ارتقای کیفیت آموزش دانش آموزان فضا را به سمت تلاش در سه محور المپیاد محور، کنکور محور و پژوهش محور برده‌ایم.

او تأکید کرد: از مجموع ۱۴۵ هزار دانش‌آموز قمی ۴۱ هزار نفر در مسابقات استانی درس‌هایی از قرآن کریم شرکت کردند و در مرحله استانی ۲۱۰۰ نفر توفیق درزمینهٔ قرآنی داشتند که رقم بی‌نظیری است.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: ۴۶ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای منطقه پردیسان فریز شده است، الآن در شهرک انسجام و روبروی بوستان علوی فضای کافی آموزشی نداریم، به همین دلیل سعی کرده‌ایم مشکل کمبود فضای آموزشی را در منطقه پردیسان حل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان اظهار داشت: مقررشده کلیه زمین‌هایی که کاربری آموزشی دارند در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرند تا با کمبود فضای آموزشی در این زمینه مواجه نباشیم.

انتهای پیام/الف

با کمبود جدی فضای آموزشی و کادر آموزشی روبه‌رو هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.