مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

مظهر قداست و عظمت کشور حوزه علمیه است

آیت الله نوری همدانی: حوزه‌ها مظهر قداست، عظمت و برکت هستند و همیشه مورد توجه اهل بیت بوده و هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان  در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه با بیان وظایف طلاب در راه علم آموزی گفت: اولین گام در این راه اخلاص است و طلاب جوان با همت بلند و تلاش و کوشش در این مسیر گام بردارند.

او، تنبلی و بی نظمی را از آسیب‌های وارد بر علم آموزی برشمرد و به طلاب جوان تقویت ادبیات و زبان عربی را توصیه کرد.

آیت الله نوری همدانی تقویت ایمان و اعتقاد را از دیگر وظایف طلاب بیان کرد و افزود: طلاب باید با زندگی زاهدانه و دوری از تجمل و با روحیه تواضع جامعه را به برادری و دوستی دعوت کنند.

این مرجع تقلید احترام به استاد را از ظایف دیگر طلاب عنوان کرد.

او به طلاب خارجی توصیه کرد بعد از کسب علم به کشور‌های خود بازگردند و به ترویج علم و دین بپردازند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مسجدالقصی متعلق به مسلمانان است با طرح این پرسش که چرا آن را به صهیونیست‌ها واگذار کردند، صیانت از اسلام و عترت را وظیفه همه مسلمانان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه هم در این مراسم گفت: تلاش این نهاد، حرکت با اقتضا زمان و اطلاع از همه جریان‌های فکری و علمی عالم است.

حجت الاسلام عباسی افزود: جامعه المصطفی نهادی علمی و بین المللی برآمده از حوزه‌های علمیه است و خواستار گفتمان عقلانیت معنویت و عدالت خواهی است.

او با بیان اینکه روحیه خستگی ناپذیری و تلاش بی وقفه و صیانت از جایگاه حوزوی جامعه المصطفی در دستور کار است گفت: تربیت عالمان متعهد و آگاه به نیاز‌های زمان و تولید آثار علمی بخشی از طرح تحول آموزشی جامعه المصطفی است.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه آموزش مجازی در المصطفی مورد توجه است، عنوان کرد: اکنون آموزش مجازی در جامعه‌المصطفی در سراسر دنیا دنبال می‌شود.

او گفت: طرح تحول آموزشی جامعه‌المصطفی با محوریت رسیدن به ۴۰۰ رشته و گرایش دنبال می‌شود.

تجلیل از استادان و دانش آموختگان نمونه جامعه المصطفی العالمیه از برنامه‌های مراسم امروز بود.

انتهای پیام/الف

حوزه مظهر قداست و عظمت کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.