چگونه در حراجی‌های فصل بهترین خرید را داشته باشیم؟ / مدیریت هزینه‌های زندگی با خرید مناسب از حراجی‌ها

هر کدام از ما، دوست داریم کالاهایی را بخریم که گاهی به دلیل قیمت بالای آن و محدودیت بودجه خرید امکان پذیر نیست. حراجی های فصل فرصتی برای خرید این کالاها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،این روز‌های ابتدای پاییز اگر به مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌ها سر بزنید می‌بینید که بازار حراجی ها رونق دارد. بعضی از این حراجی ها، واقعی نیستند، ولی برخی دیگر از حراجی ها، اجناس تابستانی را با تخفیف خوب ارائه می‌کنند، اما باید بدانید که خرید از حراجی‌ها نکات و قواعدی دارد که با رعایت آن می‌توانید بهترین خرید و مقرون به صرفه‌ترین خرید را داشته باشید.
 

چگونه در حراجی‌های فصل، بهترین خرید را داشته باشیم؟ / مدیریت هزینه‌های زندگی با خرید مناسب از حراجی‌ها

 اول: بهتر است در حراجی‌ها لباسی را بخرید که سال آینده نیز بتوانید از آن استفاده کنید بنابراین از طرح‌ها و رنگ‌های خاص دوری کنید.


دوم: بسیاری از کفاشی‌های معروف چه دست‌دوز‌ها و چه برندها، برای آوردن فصل جدیدی از کار‌های خود، کفش‌های باقی مانده از سایز‌ها را در این روز‌ها حراج می‌کنند که به سادگی می‌توان با درصد بسیار پایینی این کفش‌های گران قیمت را خرید.


سوم: بسیار پیش آمده است که بسیاری از فروشگاه‌ها فقط نمایش حراج را اجرا می‌کنند. در حقیقت هیچ تغییری روی قیمت اجناس اعمال نشده است. فقط برچسب قیمت‌ها تغییر کرده تا شما تصور کنید این جنس شامل حراج است پس می‌توان آن را خرید. پس حواستان باشد که همه شکسته شدن قیمت‌ها واقعی نیست و گاهی یک تله است.
 

چگونه در حراجی‌های فصل، بهترین خرید را داشته باشیم؟ / مدیریت هزینه‌های زندگی با خرید مناسب از حراجی‌ها

چهارم: بسیاری از فروشگاه‌ها در فصل حراج جنس فروخته شده را حتی تعویض هم نمی‌کنند. پس هنگام خرید به این نکته توجه کنید تا متضرر نشوید.


پنجم: هزینه‌ها را کنار بگذارید بعد به حراجی بروید. در هنگام دیدن قیمت‌ها در حراج هول نشوید. از خودتان سوال کنید که آیا از عهده خرید آن برمی آیم؟ آیا من می‌توانم هزینه‌های ماهیانه ام را تامین کنم؟ قبل از اینکه در حراج چیزی بخرید، باید هزینه‌های ثابت تان را پرداخت کنید و بعد بودجه‌ای را برای خرید اختصاص دهید.


ششم: مراقب جنس‌های بنجل باشید. گاهی فروشندگان مقداری از لباس‌های نقص دار خود را که نخ کش شده‌اند یا دکمه یا زیپ ندارند یا بخشی از رنگ آن از بین رفته است را با لباس‌های حراجی خود مخلوط می‌کنند و اگر حواس‌تان جمع نباشد وقتی به خانه می‌روید حسابی عصبانی خواهید شد بنابراین مراقب چنین لباس‌های معیوبی باشید.


هفتم: کارت عابر بانک تان را با خود به حراجی نبرید، چون به راحتی کارت می‌کشید و چند هزار تومان را در یک لحظه بر باد می‌دهید بهتر است از پول نقد استفاده کنید. پول را بشمارید و به صندوق‌دار تحویل دهید. این کار باعث می‌شود پول کمتری خرج کنید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که با کارت خرید می‌کنند دوبرابر بیشتر از افرادی که از پول نقد استفاده می‌کنند خرید می‌کنند.


هشتم: خیلی از فروشگاه اجناس خود را از یک تا ۵۰درصد تخفیف دارند. حواستان باشد همه چیز را به هوای ۵۰درصد برندارید تا رقم حک شده روی فیش صندوق شما را متعجب نکند.

نهم: خیلی از این برند‌ها بدون اطلاع قبلی و بر اساس موجودی اجناسشان حراج را یک دفعه تمام می‌کنند و وارد به اصطلاح نیوکالکشن می‌شوند؛ بنابراین برای رفتن به حراجی‌ها خیلی دست دست نکنید.

انتهای پیام//م. م

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
 

نکات کنکوری خرید در حراجی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.