مدیر حوزه‌های علمیه کشور مطرح کرد؛

آمادگی هم‌افزایی حوزه علمیه با آموزش‌وپرورش

آیت‌الله اعرافی گفت: بخشی از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و حوزه باید به‌عنوان پشتیبان فکری و علمی آموزش‌وپرورش وارد میدان شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز در دومین جلسه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: حوزه علمیه آمادگی لازم برای هم‌افزایی با آموزش‌وپرورش را دارد.

او افزود: حوزه علمیه تلاش می‌کند تا در تراز پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و نظام اسلامی قرار بگیرد و در برنامه‌های جدید حوزه این موضوع در اولویت قرارگرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه حوزه خود را موظف به پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و نظام اسلامی می‌داند، گفت: خلأ برخی رشته‌های در درختواره جدید حوزه علمیه برطرف شده است که در این زمینه تدوین رشته‌های جدید در موضوع‌های موردنیاز در دستور کار قرارگرفته است.

عضو فق‌های شورای نگهبان تصریح کرد: همکاری میان حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش ذیل برنامه پنج‌ساله حوزه علمیه و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش استخراج و ابعاد مختلف همکاری بر اساس نگاه بلندمدت در این طرح دیده‌شده است.


بیشتر بخوانید:دعوت به اخلاص عمل مردم در سفر اربعین حسینی


امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت و ارزش بانوان در جامعه اسلامی ادامه داد: بخش بانوان باید به‌صورت جدی در برنامه‌های آموزش‌وپرورش موردتوجه قرار گیرد و در این برنامه‌ها ملاحظات ویژه این قشر در نظر گرفته شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای تکمیل، اصلاح و زمینه‌سازی اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش باید موردتوجه قرار گیرد، باوجوداینکه حوزه علمیه درزمینهٔ متون، مطالعات، پژوهش‌ها و پاسخگویی به سؤال‌ها و شبهه‌ها اقدام‌های گسترده‌ای انجام داده، ولی برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد.

آیت‌الله اعرافی گفت: بخشی از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و حوزه باید به‌عنوان پشتیبان فکری و علمی آموزش‌وپرورش وارد میدان شوند تا به نیاز‌های این حوزه به‌صورت کارشناسی و علمی پاسخ داده شود.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه تدوین اسناد راهبردی و برنامه‌های پنج‌ساله در بخش‌های گوناگون آموزش، تحقیق و پژوهش در دستور کار حوزه علمیه قرارگرفته است، عنوان کرد:در طرح آمایش اجراشده توسط حوزه علمیه، ۴۰ دستگاه مرتبط با حوزه موردبررسی قرارگرفته و مقدمه لازم برای امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف انجام‌شده است.

انتهای پیام/الف

حوزه علمیه آمادگی هم‌افزایی با آموزش‌وپرورش را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.