رئیس سازمان شیلات ایران خبر داد؛

ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری از دریای خزر

خون میرزایی از بررسی ذخایر ماهیان خاوریار و شرایط نگران کننده آن خبر داده و گفت: ممنوعیت صید تچاری ماهیان خاوریار هم چنان ادامه خواهد داشت.

ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری از دریای خزر ادامهبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  صدا و سیما، نبی‌الله خون میرزایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، در رابطه با ممنوعیت برداشت ماهیان خاویاری از دریای خزر گفت: با بررسی‌های انجام شده از وضعیت ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر، ۲ کشور شرایط را نگران کننده تبیین کرده اند و به همین دلیل، توافق کردیم تا ممنوعیت برداشت تجاری این ماهی از دریای خزر، همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه وضع ماهیان خاویاری در دریای خزر مناسب نیست، افزود: با امضای تفاهم نامه‌ای میان سازمان شیلات ایران و روسیه، مقرر شده تا ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری از دریای خزر ادامه یابد.

خون‌میرزایی ادامه داد: هر ساله شرایط ماهیان خاویاری در دریای خزر بررسی می‌شود و تا زمانیکه میزان این ماهیان به حد متناسب نرسد ممنوعیت صید تجاری ادامه می‌یابد.


بیشتر بخوانید: هشدار رئیس سازمان شیلات ایران برای ورود مواد آلاینده به رودخانه‌ها


او همچنین در خصوص مفاد دیگر سند همکاری که روز پنجشنبه میان سازمان شیلات ایران و روسیه به امضا رسید، اظهار کرد: موافقت نامه همکاری شیلاتی ایران و روسیه در سال ۷۵ بین دو کشور امضا شده و در سال ۷۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

وی اظهار کرد: طبق این موافقت نامه باید سالیانه کمیسیون مشترک شیلاتی ۲ بار تشکیل جلسه دهند که از سال ۹۵ این جلسات به صورت منظم برگزار شده و امسال جلسه دهم برگزار شد؛ ضمن اینکه روسیه با تیم ایرانی جلسات مختلفی را داشتند و ظرفیت‌های ۲ کشور را برای همکاری‌های مشترک با هم به اشتراک گذاشتند.

خون میرزایی در رابطه مفاد این تفاهم نامه تاکید کرد: این تفاهم نامه در زمینه فرصت‌های همکاری شیلاتی در چهارچوب موافقت نامه سال ۷۵ امضا شد که در آن به افزایش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی در دریای خزر و بررسی ذخایر عمیق منابع کمتر برداشت شده در دریای عمان در آب‌های فراسرزمینی اشاره شده است.

وی ادامه داد: ۲ طرف متعهد شدند موانع اجرایی موجود بر سر همکاری‌ها را بردارند و مواضع هم جهت برای کمیسیون کشورهای حاشیه دریای خزر را تبیین کنند.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به جلسات بخش خصوصی با تیم روسیه بیان کرد: بخش خصوصی ایران و تیم روسیه در جلساتی که در طی سه روز داشتند به افزایش سطح مبادلات تجاری تاکید دارند و ما حداکثر نیاز دو کشور را برای این تبادلات تجاری فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تاکید ایران و روسیه به افزایش سطح مبادلات تجاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار