دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران گفت: در سالی که فوتبال ساحلی مان کم فروغ بود، حضور ۳ ایرانی در لیست برترین‌ها اتفاق خوبی است

سید پیمان حسینی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد نامزد شدن خودش، محمد احمدزاده و محمد مرادی در لیست برترین ساحلی بازان دنیا بیان کرد: من در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کاندیدای کسب برترین بازیکن فوتبال ساحلی جهان شدم. در سال ۲۰۱۴ جز سه تایی پایانی بوده و در سال ۲۰۱۷ نیز برترین دروازه بان سال دنیا شدم و ضمن اینکه جایزه زیباترین گل سال را هم دریافت کردم.

شرایط آب و هوایی بوشهر با محل برگزاری المپیک ساحلی یکسان است/ حضور ۳ ایرانی در لیست برترین‌ها اتفاق خوبی است

حضور ۳ ایرانی در لیست برترین‌ها اتفاق خوبی است

وی افزود:  مرادی هم جزو پدیده فوتبال ساحلی دنیا در سال ۲۰۱۷ بود و احمدزاده نیز در تیم منتخب قرار گرفت. این اتفاق برای فوتبال ساحلی ایران بسیار خوب است در سالی که خیلی تیم ملی خیلی پرفروغ نبود داشتن سه نامزد در بخش برترین‌ها واقعا اتفاق خوبی است.  

شرایط آب و هوایی بوشهر با محل برگزاری المپیک ساحلی یکسان است

حسینی در خصوص اردوی پنج روزه تیم ملی به منظور آماده سازی تیم در رقابت‌های المپیک ساحلی قطر، در شهر بوشهر عنوان کرد: اردوی پنج روزه تیم ملی به پایان رسید، اما با توجه به شرایطی که در قطر است تفکر کادر فنی بر این بود تا تیم را از نظر آب و هوایی با این کشور وفق دهد که بهترین انتخاب شهر بوشهر بود.


بیشتر بخوانید: ایران، غول مسابقات ساحلی غایب بزرگ در رقابت‌های جام جهانی


دیدار‌های داخلی به اندازه خارجی  به پیشرفت تیم ملی کمک نمی‌کند

وی افزود: پس از اتمام لیگ نیاز بود تا بازیکنان با جو تیم ملی آشنا شوند. این اردو‌ها باعث انسجام و هماهنگی بیشتر میان بازیکنان خواهد شد. هاشم پور و دستیارانش کامل روی بچه‌های اشراف دارند بیشتر در این اردو کار‌های تاکتیکی، بدنسازی و هماهنگی میان بازیکنان در دستور کار قرار گرفت. ۲ بازی تدارکاتی هم مقابل پارس جنوبی جم انجام دادیم که دیدار خوبی بود، ولی مطمئنا دیدار‌های داخلی به اندازه خارجی‌ها به پیشرفت تیم ملی کمک نمی‌کند. این بازی بیشتر حکم بازی‌های درون اردویی برای ما را داشت و به حالت تمرینی به آن نگاه می‌کردیم.

۴ بازی تدارکاتی در پیش داریم 

حسینی در مورد المپیک ساحلی پیش رو توضیح داد: دهم مهرماه به عمان سفر می‌کنیم و چهار بازی دوستانه هماهنگ شده است. اردو‌های خارجی به شدت می‌تواند به پیشرفت تیم ملی بیشتر از داخلی‌ها کمک کند و در نهایت بازیکنان را در شرایط مسابقه قرار دهد. دو بازی با عمان و دو بازی با مراکش در دستور کار قرار گرفته است که نهایتا هفدهم مهر ماه به قطر سفر می‌کنیم و نوزدهم نیز اولین بازی خود را در المپیک ساحلی انجام می‌دهیم.

تنها قهرمان هر گروه به رقابت‌های حذفی المپیک ساحلی صعود می‌کند

او در مورد رقیبان ایران در این رقابت‌ها عنوان کرد: ما با پاراگوئه، سنگال و اوکراین هم گروه شده ایم و و کار سختی که در پیش داریم این است که از هر چهار گروه، قهرمان هر گروه یعنی تیم اول گروه به مرحله حذفی صعود می‌کند. امیدواریم به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کنیم و بین چهار تیم برتر این المپیک باشیم و نهایتا  با مدالی خوش رنگ  به کشورمان برگردیم.

بعد از المپیک ساحلی در ۲ تورنمنت دیگر حضور دارم 

وی در مورد سایر تورنمنت‌های پیش رو در فوتبال ساحلی بیان کرد: بعد از المپیک هم جام باشگاه‌های جهان را در پیش داریم که من برای تیم آلانیا بازی می‌کنم که یکی از بزرگ‌ترین تورنمنت‌های  باشگاهی دنیا در بخش فوتبال ساحلی به حساب می‌آید و بعد از آن دوباره با تیم ملی به جام بین قاره‌ای که در کشور امارات برگزار می‌شود اعزام خواهیم شد.

شرایط آب و هوایی بوشهر با محل برگزاری المپیک ساحلی یکسان است/ حضور ۳ ایرانی در لیست برترین‌ها اتفاق خوبی است

فوتبال ساحلی ایران شایسته داشتن امکانات بیشتری است 

دروازه بان تیم ملی در ادامه اطهار کرد: فوتبال ساحلی ایران رنکینگ دوم جهان را در اختیار داشت، اما حالا با توجه به نتایجی که در بازی‌های آسیایی رقم خورد، به رتبه پنجم سقوط کرده است. با این حال ما جزء پنج تیم برتر دنیا به حساب می‌آییم. امیدواریم شرایط تیم ملی از لحاظ روحی و امکاناتی بهتر شود تا بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

او افزود: در هر صورت شرایط اقتصادی خوب نیست، ولی برای تیم‌های ملی مانند فوتبال ساحلی که بار‌ها شایستگی خود را در عرصه جهانی با مدال آوری نشان داده است نیاز است تا فدراسیون فوتبال دید بهتری به این رشته ورزشی داشته باشد. کادر خوبی داریم حمایت‌های شهریاری فدراسیون را پشت خود می‌بینیم، اما به هر حال نیاز هست تا فرصت آن بیشتر از این حمایت کند مخصوصا الان که اعزام بازیکنان در پیش است.


بیشتر بخوانید: احمدزاده: با تیم اسپارتاک تمدید می‌کنم/ روس‌ها از نبود فوتبال ساحلی ایران در جام‌جهانی شوکه هستند


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ساحلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار