تب مهر در قم بالا است

مدیرکل هواشناسی قم از افزایش بین یک تا سه درجه ای دمای هوای قم درنیمه اول مهرماه امسال نسبت به نرمال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهران حیدری بنی،مدیرکل هواشناسی قم اظهار کرد: دمای هوا درنیمه اول مهرماه امسال نسبت به نرمال، بین یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت.

او افزود: دمای هوا در نیمه دوم مهرماه سالجاری نسبت به دوره آماری بلند مدت کمی تعدیل شده و در محدوده نرمال قرار می گیرد.


حیدری میزان بارش نزولات جوی در پاییز امسال را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: پیش بینی اغلب مراکز ملی و مدل‌های بین‌المللی، حاکی از تداوم النینو ضعیف و همچنین فاز مثبت برای دورپیوند دوقطبی اقیانوس هند است که این شرایط معمولا موجب تقویت جریانات مرطوب از پهنه‌های آبی جنوب به سوی ایران و جنوب‌غرب آسیا می شود.

مدیرکل هواشناسی قم ادامه داد: نقشه های سطوح میانی جو هم وجود سامانه خاصی بر روی شرق آسیا و اروپا را نشان می‌دهد که به آن بندال گفته می‌شود.واقع شدن ایران در دامنه شرقی بندال اروپا و گذر فراوان‌تر سامانه‌های جوی از روی فلات ایران، مقدار بارش پاییز ایران را به نرمال تا قدری بیش از آن گرایش می‌دهد.

او با این نگرش بارش استان قم را دردو ماه مهر وآبان نرمال تا بیشتر از نرمال عنوان کرد و گفت: بارش ماههای آذرو دی نیز در محدوده نرمال با گرایش به کمتر ازنرمال پیش بینی می‌شود.


حیدری بنی با اشاره به افزایش یک درجه سانتی گرادی میانگین دمای هوا درتابستان امسال نسبت به میانگین بلندمدت، تصریح کرد: این شرایط برای مهر و آبان نیز ادامه دارد و میانگین دمای این دو ماه نیز نسبت به دوره آماری بلند مدت حدود ۱تا ۲ درجه سانتی گراد بیشتر از میانگین بلند مدت خواهد داشت.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ش

وضعیت جوی قم در مهرماه

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.