رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین:

ظرفیت ارائه خدمات به زائران اربعین در کربلای معلی افزایش می‌یابد

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: امسال برای نخستین بار ۱۳هزار مترمربع زیربنا در شهر کربلا به یک موکب اختصاص داده شد تا بتوانیم در اربعین زوار بیشتری را میزبانی کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، کبودوند رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین در جلسه موکب داران و فعالان حوزه اربعین گفت: برای نخستین بار ۱۳هزار مترمربع زیربنا را در شهر کربلا به یک موکب اختصاص دادیم تا بتوانیم زوار بیشتری را میزبانی کنیم؛ در این موکب در سال‌های گذشته از تمام استان‌ها و خارج از کشور پذیرایی می‌شد.

کبودوند با بیان اینکه تمام دغدغه ستاد مردمی اربعین و ستاد بازسازی عتبات عالیات، انجام فعالیت تجمیعی است، افزود: در قرارگاه نجف با پیگیری صورت گرفته توانستیم موکبی را در سه متری حرم مطهر امام علی (ع) با بیش از هفت هزار مترمربع زیربنا راه اندازی کنیم.

او اضافه کرد: امسال ۸۵موکب برای خدمات رسانی به زائران از استان قزوین ثبت شد و رشد خوبی را در موکب‌های اربعین شاهد هستیم.

او با بیان اینکه برخی تلاش دارند که بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها اختلاف ایجاد کنند از موکب داران خواست تا به این موضوع توجه داشته باشند و از هر گونه عامل تفرقه انگیز دوری کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: موضوع تروریسم بیولوژیکی مواد غذایی جزو موضوعات جدی در ایام اربعین است و موکب داران حتما باید به این موضوع توجه داشته باشند.

او در ادامه از موکب داران خواست که مدیریت زمان دادن خدمات را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که تا دو روز پس از اربعین امکان ارائه خدمات به زائران را داشته باشد.

این مسئول گفت: باتوجه به حضور  موکب های عراقی در ایران و دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتند، توصیه داریم که تمام موکب داران قزوینی نیز پرچم ایران و عراق را با هم داشته باشند تا همدلی اتفاق بیافتد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: امسال افزایش زائران چندین برابر خواهد بود براین اساس، دسته عزاداری در شب اربعین ناممکن است و حرکت دسته عزاداری یک شب قبل از اربعین خواهد بود.

انتهای پیام/ک

امسال برای نخستین بار ۱۳هزار مترمربع زیربنا در کربلا به یک موکب اختصاص داده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.