کاهش دما در کردستان ادامه دارد

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کردستان طی ۲۴ ساعت گذشته فاصله دمای گرمترین و سردترین نقطه در این استان به ۳۵ درجه رسید.

کاهش دما در کردستان ادامه داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، روند کاهشی دمای هوای استان کردستان همچنان ادامه دارد و پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی این استان نشان می‌دهد که این روند کاهشی همچنان ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کردستان طی ۲۴ سال گذشته اختلاف دمای ۳۵ درجه در این استان ثبت شده است، به گونه‌ای که دمای هوای هزارکانیان دیواندره صفر درجه و سلین از توابع شهرستان سروآباد دمای هوای ۳۵ درجه را تجربه کرده اند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: بر اساس بررسی الگو‌ها و نقشه‌های هواشناسی طی امروز تا اوایط هفته جاری در اغلب ساعات آسمان استان کردستان صاف خواهد بود.

رحیم صدیقی ادامه داد: پدیده غالب جوی در طی روز‌های آینده در استان کردستان وزش تندباد بخصوص در ساعات بعد از ظهر می‌باشد.

او گفت: پیش بینی می‌شود که سرعت وزش باد در مناطق شمالی استان کردستان طی روز‌های آینده به بیش از ۱۵ متر بر ثانیه نیز برسد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان افزود: وزش تند باد در استان کردستان موجب شکل گیری غبار محلی شده و در نتیجه کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

او با اشاره به وضعیت کاهش دمای هوای استان کردستان طی روز‌های آینده، بیان کرد: پیش بینی می‌شود که روند کاهشی دمای هوای استان کردستان طی روز‌های آینده با شیب ملایمی ادامه خواهد داشت.

بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی استان کردستان، طی امروز دمای هوای در گرمترین ساعت در شهرستان سروآباد به بالای ۳۷ درجه نیز خواهد رسید.

در حال حاضر در شهر سنندج هوای صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد است که این وزش باد باعث ایجاد غبار محلی شده است که پیش بینی می‌شود امروز در گرمترین ساعت دمای هوای سنندج به ۳۴ درجه برسد و در خنک‌ترین ساعت نیز دمای هوای مرکز کردستان ۱۲ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ز

غبار محلی همچنان در آسمان کردستان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.