مدیر عامل سازمان آتش نشانی: بیش از ۸ هزار عملیات در سال ۹۸ انجام شد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی با اعلام برنامه‌های این سازمان در هفته آتش نشانی، از بیش از ۸ هرار عملیات در سال ۹۸ خبر داد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی: بیش از ۸ هزار عملیات در سال ۹۸ انجام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، قانع مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸ هزار و ۷۴۸ عملیات آتش نشانی انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۹۴۹ عملیات آتش سوزی و ۵ هزار و ۴۹ عملیات امداد و نجات بوده است.

او ادامه داد: در این عملیات‌ها ۲ هزار و ۷۹ شهروند نجات داده شده اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدای امسال، ۱۶۵ هزار تماس تلفنی با مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی گرفته شده است، تصریح کرد: از این تعداد، ۲۵ هزار تماس بر اساس تماس های عملیاتی، ارشاد و راهنمایی های لازم انجام و ۱۴۰ هزار از تماس ها ، مزاحمتی بوده که با مرکز ۱۲۵ سازمان آتش نشانی برقرار شده است.

قانع ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ نرم افزاری راه اندازی شده، که کل تماس ها اعم از تماس های عملیاتی و مزاحمتی را به ثبت می رساند.

او گفت: یکی از شهروندان بیش از یک هزار و ۲۰۰ تماس در یک روز با مرکز ۱۲۵ آتش نشانی گرفته بود که پس از تحقیقات انجام شده مشخص شد او از اختلال روحی و روانی برخوردار بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: در بخش پیشگیری و کارشناسی بیش از ۲ هزار و ۱۷۹ بازدید ایمنی و پیشگیرانه از سوی همکاران حوزه پیشگیری انجام شده است.

قانع با بیان اینکه از ابتدای برعهده گرفتن مسئولیت مدیرعاملی در سازمان آتش نشانی، ۴ هدف بلند مدت را آغاز کردیم، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در پارسال به علت حجم زیاد عملیات‌هایی بود که در سطح شهر شیراز به وقوع می‌پیوست و بیش از ۱۵ هزار عملیات پارسال در شیراز اتفاق افتاد و بیش از ۹۰ درصد به علت ناآگاهی شهروندان از ناایمنی های اطرافشان بود.

او با اشاره به اقداماتی که برای کاهش رسیدن به محل حادثه انجام شده است، اضافه کرد: برای این موضوع، افزایش ایستگاه ها را دستور کار قرار داده ایم و تلاش داریم در صورت تامین اعتبار تا پایان سال دو ایستگاه را افتتاح کنیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: افزایش تعداد نیرو‌های آتش نشانی (که تا پایان سال نیرو‌های آتش نشانی به ۱۵۸ نفر افزایش می‌یابد)، تامین تجهیزات مورد نیاز ایستگاه‌های آتش نشانی، استفاده از فناوری‌های نوین از جمله مواردی است که در جهت کاهش زمان رسیدن به محل حادثه تاثیرگذار است.

قانع، ساختن شهر ایمن در برابر حوادث و بلایای طبیعی، شناسایی نقاط پرخطر در سطح شهر، آموزش فراگیر شهروندی، توانمندسازی سرمایه و منابع انسانی، افزایش آمادگی آتش نشانان، افزایش آگاهی آن ها و ارتقای زیرساخت ها، سخت افزارها و نرم افزارها را از جمله اهداف سازمان آتش‌نشانی برشمرد.

قانع، میانگین زمان رسیدن به محل عملیات در شیراز را ۵ دقیقه دانست و گفت: استاندارد جهانی ۳ تا ۵ دقیقه است که تلاش ما به حداقل رساندن زمان است.

او تصریح کرد: برپایی نمایشگاه توانمندی‌های آتش‌نشانی، تجلیل از فرماندهان و امدادگران داوطلب، دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس، غبار روبی قبور شهدای گمنام و شهدای آتش‌نشان، آموزش ایمنی در مدارس برای سال تحصیلی و پیاده روی خانوادگی در بلوار چمران به عنوان برنامه‌های هفته ایمنی در شیراز از جمله برنامه های هفته آتش نشانی است.

انتهای پیام/چ

صحبت های مدیر عامل سازمان آتش نشانی  در جمع خبرنگاران

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.