میراث فرهنگی با حوزه‌های علمیه برای حمایت از گردشگری تفاهم‌نامه امضا می‌کند

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به صحبت‌هایی که انجام شد به زودی تفاهم‌نامه‌ای با حوزه‌های علمیه امضا خواهد شد تا در این راستا حمایت علما را نیز در پیشبرد اهداف گردشگری داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،علی اصغر مونسان ظهر امروز در همایش ملی روز جهانی «جهانگردی» که در سالن سینما هلال احمر زاهدان برگزار شد با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار روز جهانی گردشگری در این استان برگزار شده است، اظهار داشت: یکی از دلایلی که این همایش به جای پایتخت در استان کم برخورداری مانند سیستان و بلوچستان برگزار شده نگاه عدالت محور در حوزه گردشگری در همه بخش‌های کشور به شمار می‌رود.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گردشگری و اشتغال را از دغدغه‌های مهم دولت‌های مختلف بیان کرد و افزود: سازمان گردشگری امسال بیش از گذشته به گردشگری و اشتغال اشاره دارد، چون صنعت گردشگری با سرمایه‌گذاری کم و سرعت بالا می‌تواند برای عده زیادی اشتغال ایجاد کند.

وی گفت: تحصیلکردگان این حوزه می‌توانند با حداقل سرمایه به بخش گردشگری ورود پیدا کنند و برای خود و دیگران اشتغال پایداری را رقم بزنند.

وی با اشاره به حضور اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این همایش گفت: با توجه به صحبت‌هایی که انجام شد به زودی تفاهم‌نامه‌ای با حوزه‌های عملیه امضا خواهد شد تا در این راستا حمایت علما را نیز در پیشبرد اهداف گردشگری داشته باشیم.

مونسان عنوان کرد: ایران در همه بخش‌ها شمال، جنوب، شرق و غرب پر از ظرفیت‌های گردشگری است همچنین تنوع آب و هوایی کشور این فضا را در اختیار همه قرار داده که بتوانند به بخش گردشگری ورود و کسب و کار خوبی را بیندازند.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گردشگری از این سازمان به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی که مختصات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را با هم دارا است یاد برد و تصریح کرد: در حال حاضر حوزه گردشگری در دنیای اقتصاد سوم شده و پیش بینی می‌شود با این شتابی که دارد اقتصا دنیا در آینده متعلق به صنعت گردشگری باشد و صنعت گردشگری در صدر اقتصاد جهانی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های بی‌نظیری که در بخش‌های مختلف گردشگری کشور داریم همه باید تلاش کنند که صنعت گردشگری کشور ایران در تراز اول یا دوم قرار بگیرد.

مونسان با بیان اینکه تاکنون هنوز به اندازه کافی به صنعت گردشگری کشور توجه نشده است افزود: با تلاش‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد می‌توان نقش پررنگی در اقتصاد ایران ایفا کرد.

وی گفت: برای مطالباتی که مردم در حوزه گردشگری دارند نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر احساس می‌شود به همین دلیل در بودجه ۱۳۹۹ باید به این بخش کمک شود تا این وزارتخانه ماموریتی را که دارد بتواند به خوبی انجام دهد.

به گفته وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گردشگری در حال حاضر در عرصه جهانی به ازای هر ۱۰ شغل یک شغل منطبق با نیاز صنعت گردشگری است.

وی آینده صنعت بوم‌گردی در کشور را روشن دانست و افزود: قطعا از طریق صنعت گردشگری، طبیعت گردی و بومگردی کشور می‌توان به اهداف بزرگی دست پیدا کرد در واقع تمام مزیت‌های گردشگری در همه جای کشور باید به صورت عدالت محور باشد تا بتوانیم صنعت گردشگری کشور را روز به روز ارتقا دهیم.

انتهای پیام/پ

سفر مونسان به سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار