موسوی:

رایزنی‌های ظریف در نیویورک امشب به پایان می‌رسد/ مقامات آمریکا مانع‌ عیادت ساده از تخت روانچی شدند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مقامات آمریکایی با مانع‌تراشی و شروط نامربوط اجازه عیادت ساده را از همکار ۴۰ ساله وزیر خارجه گرفتند.

رایزنی‌های ظریف به نیویورک امشب به پایان می‌رسد/ مقامات آمریکا مانع‌یک عیادت ساده ازتخت روانچی شدندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درخصوص ممانعت از حضور آقای ظریف در بیمارستان محل بستری تخت روانچی، اظهار کرد: آقای مجید تخت روانچی سفیر و نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد است که از دیپلمات های پرسابقه، حرفه ای، خلاق و متواضع کشورمان هم هستند.

او افزود: آقای تخت روانچی در ماه‌های اخیر  مبتلا به یک بیماری نسبتاً سخت شدند. به طوری که در ایام برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حضور هیئت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه ناگزیر از درمان و  بستری شدن در نیویورک بودند.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: آقای ظریف تلاش کردند به دلیل مسائل انسانی، احساس وظیفه شخصی و اداری از او در ایام حضورشان در نیویورک عیادت کنند که متاسفانه با مانع‌تراشی مقامات آمریکایی مواجه شدند و شروط نامربوطی را هم برای عیادت ساده از دوست و همکار ۴۰ ساله آقای ظریف مطرح کردند.


بیشتر بخوانید: توضیحات موسوی درباره وضعیت نگار قدسی‌کنی/ ایران آمادگی مذاکره برای تبادل زندانیان با آمریکا را دارد 


موسوی اضافه کرد: از جمله این شروط در ازای این ملاقات آزادی یکی از مجرمان امنیتی محکوم در زندان‌های ایران که آمریکایی است، متاسفانه این درخواست بسیار عجیب بوده و از نظر ما اوج وقاحت و بی‌شرمی برای یک دولت به اصطلاح متمدن و مدعی حقوق انسان‌هاست که اینگونه دچار سقوط اخلاقی شده و جز اظهار تاسف چیز دیگری نمی توان گفت.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر امور خارجه کشورمان چه زمانی به تهران باز می‌گردد، گفت: رایزنی ها در نیویورک امشب یه پایان می‌رسد و ان‌شااءلله فردا آقای ظریف به تهران باز می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار