خواننده موسیقی سنتی ایرانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کنسرت عاشورایی در انتقال مفاهیم کربلا تاثیر چشم گیری دارد

حسام الدین سراج گفت: کنسرت عاشورایی حرف قوی تری را نسبت به دیگر آثار در بیان واقعه کربلا بازگو می‌کند.

کنسرت عاشورایی در انتقال مفاهیم کربلا تاثیر چشم گیری داردحسام الدین سراج خواننده موسیقی سنتی ایرانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  در حاشیه کنسرت عاشورایی «وداع» درباره این کنسرت گفت:کنسرت «وداع» بر مبنای اشعار عمان سامانی و دیوان «گنحینه اسرار» او شکل گرفته و تلفیقی است از گروه کر، ارکستر زهی، ساز‌های ایرانی، خواننده و کسی که کلام را بیان می کند، زیرا اشعار عمان را نمی شود به طور کامل به شکل تصنیف به اجرا در آورد و باید قسمت‌هایی از آن  به وسیله کلام اجرا شود.

او در ادامه با بیان اینکه من بازخورد‌های خوبی تا به این لحظه دریافت کرده ام و این کار را یک امر معنوی می‌دانم، گفت: بر اساس تجربه‌ای که  طی سال های گذشته به دست آورده ایم باید به این نکته اشاره کرد که مسئله عاشورا فقط مربوط به ایران یا اسلام نیست و بسیاری از ادیان دیگر امام حسین(ع) را گرامی می دارند بطوریکه در ایام محرم به سوگواری برای امام حسین(ع) می‌پردازند. به عنوان مثال چند سال قبل که ماه محرم در نیویورک حضور داشتم شاهد عظمت مجلس امام حسین(ع) در این شهر بودم.

سراج در ادامه درباره اهمیت این کنسرت عاشورایی اظهار داشت:کاری که سی دی و کتاب انجام می دهد دارای ارزش است، اما کنسرت حرف قوی تری را در بیان واقعه کربلا بازگو می‌کند.

سراج در انتها درمورد تاثیر موسیقی بر انتقال مفاهیم عاشورایی گفت:موسیقی در بخش‌های مختلف مانند سوگواری، شادی، حماسه سازی، فرهنگ پهلوانی می‌تواند موثر واقع شود، عاشورا نیز یکی از مواردی است که موسیقی می‌تواند در تشدید معنا و تاثیر بیشتر آن بر مردم کمک کند و حتی موسیقی می‌تواند قوی‌تر از کلام باشد.
انتهای پیام/

کنسرت عاشورایی چه تاثیری در انتقال مفاهیم عاشورایی دارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار