ارتباط یا عدم ارتباط با هوآوی، مسئله این است؛

سیاست‌های دوگانه آمریکا در مقابل هوآوی

شرکت‌های فناوری آمریکایی با وجود محدودیت‌های اعمال شده هم‌چنان به ارتباط خود با هوآوی ادامه می‌دهند.

تجارت شرکت‌های آمریکایی با هوآوی ادامه داردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود نزدیک شدن به پایان مهلت ۹۰ روزه که دولت آمریکا به شرکت‌های فناوری فعال در این کشور برای قطع ارتباط خود با هوآوی داده بود ولی تعداد زیادی از شرکت‌های آمریکایی هم‌چنان ارتباط خود را با هوآوی ادامه می‌دهند. برخی از مقامات آمریکایی از تمدید مهلت مذکور سخن گفتند.


بیشتر بخوانید: فعال شدن سیستم هوشمند 5G هوآوی در فرودگاه پکن


نزدیک به ماه قبل وزارت بازرگانی آمریکا به تعدادی از شرکت‌های فناوری این کشور اجازه ارتباط و تجارت با شرکت هوآوی را داد. این شرکت‌ها مجاز هستند قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را از چین تامین و یا در صورت اعلام درخواست هوآوی به این شرکت ارسال کنند. برخی از شرکت‌های آمریکایی برای تامین دستگاه‌های مورد نیاز خود به شدت به ارتباط با چین نیاز دارند و قطع ارتباط با هوآوی عملا تولید این شرکت‌ها را نیز قطع می‌کند. 

ارتباط یا نداشتن ارتباط با هوآوی هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام

رفتار پرتناقض مقام‌های آمریکایی با هوآوی

گوشی‌های هوشمند هوآوی برای مجهز شدن به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید با مجوز لازم را از گوگل دریافت کنند. از همین رو این شرکت چینی نیز برای ارائه خدمات به کاربران خود به شدت به ارتباط با گوگل نیاز دارد. هوآوی تا پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا سالانه بیش از ۱۱ میلیارد دلار برای بهره‌مندی از تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوگل هزینه می‌کرد.

اولین فرصت ۹۰ روزه دولت آمریکا برای ارتباط با هوآوی در ماه نوامبر به پایان می‌رسد. هم‎‌اکنون اختلاف زیادی در مورد ارتباط با هوآوی بین سیاست‌مداران آمریکایی وجود دارد و مقامات این کشور همواره رفتاری دوگانه را در قبال این شرکت در پیش گرفته‌اند. به عنوان مثال درحالی که از سویی خبر تمدید مهلت ارتباط با هوآوی برای برخی از شرکت‌ها منتشر شده است، از سوی دیگر دولت‌مردان آمریکایی نسبت به ارتباط و تجارت با هوآوی به شرکت‌های این کشور اخطار دادند. 

ارتباط یا نداشتن ارتباط با هوآوی هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام

کارشناسان معتقدند مقامات آمریکایی از پیشرفت فناوری‌های 5G در چین به شدت ترسیده و با روش‌های مختلف به دنبال جوگیری از ورود دستگاه‌های 5G هوآوی به داخل خاک این کشور هستند. 

انتهای پیام/

تجارت شرکت‌های آمریکایی با هوآوی ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار