آغاز عملیات اجرایی قطعه ۳۲ کیلومتری راه‌آهن بیرجند-قاین/ پیمانکار مستقر شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرای قطعه ۳۲ کیلومتری راه‌آهن بیرجند به زودی آغاز می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مشاور شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور و پیمانکار پروژه قطعه ۳۲ کیلومتری راه‌آهن بیرجند از چند روز گذشته اقدامات لازم برای تجهیز کارگاه، احیای مسیر و استقرار ادوات را شروع کرده‌اند که امید می‌رود به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

او افزود: فاز نخست راه آهن خراسان جنوبی از مسیر (زاهدان - زابل - بیرجند - گناباد) و اتصال آن به راه‌آهن بافق - مشهد به طول ۳۲ کیلومتر با پیگیری استاندار به مناقصه گذاشته شد که بعد از انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی در حال انجام است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای زیرسازی فاز نخست پروژه راه‌آهن بیرجند - گناباد، ۹۱ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور برآورد شده است که تخصیص اولیه دارد.


او ادامه داد: اصلاحیه مصوبه اخیر هیات دولت در ۳۱ شهریور امسال با این موضوع است که اگر مصوبه تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به راه آهن بافق - مشهد از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی منوط به رعایت ماده ۱۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و تصویب هیات امنای صندوق باشد، مشکلی در روند اجرای پروژه نخواهد داشت و دولت پیش‌بینی‌های لازم را برای اجرایی شدن آن نیز انجام داده است.

استاندار خراسان جنوبی ۳۰ شهریور سال جاری در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد گفت: قطعه ۳۲ کیلومتری اتصال راه آهن بیرجند به قاین با حضور معاون اول رئیس جمهوری، ۱۵ مهرماه امسال کلنگ‌زنی می‌شود.


انتهای پیام/ب

عملیات اجرایی قطعه ۳۲ کیلومتری اتصال راه آهن بیرجند به قاین آغاز می‌شود

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.