دیوار نویسی، معضل بی پایان دیوارهای تاریخی شهر اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:نه تنها مسئولان بلکه همه نهادهای عمومی شهر باید نسبت به موضوع دیوار نویسی حساسیت و مسئولیت نشان دهند.

‌الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: دیوارنویسی و شعار نویسی توسط برخی افراد در محوطه‌های تاریخی از جمله سی و سه پل، پل خواجو، معضلی است که اکنون میراث فرهنگی با انجام اقداماتی  برای برطرف کردن این عمل ناپسند، آن را از اهداف مهم خود قرار داده است.

او با بیان اینکه جلوگیری از رفتار ناپسند این افراد در فضای تاریخی کار سختی نیست، افزود: برای پاک سازی این آثار تاریخی هنوز بودجه‌ای متمرکزی در نظر گرفته نشده  اما برای شروع باید تمامی نقاشی‌ها و آثار ایجاد شده به طور کامل حذف و پاک شود که این کار در چند نوبت انجام می‌شود .
بیشتر بخوانید: باز هم کشف میراث‌های هزارساله در گلستان / این بار گنبدکاووس
الهیاری گفت: مسئولان باید در ساعاتی که بیشتر احتمال وقوع این رفتار‌ها می‌رود راهکاری برای مراقبت از این آثار را در پیش بگیرند که به طور حتم نه تنها مسئولان این مراکز و محوطه تاریخی بلکه همه نهاد‌های عمومی شهر نیز باید نسبت به این موضوع حساسیت و مسئولیت نشان دهند.

او گفت: با توجه به اینکه گردشگری و میراث با ارزش‌ترین منبع اقتصادی است برای مقابله و مبارزه با دیوار نویسی با استفاده از تجربیات و همکاری شهرداری و گردشگری می‌توانیم شاهد موفقیت شهرمان در مقابله با این رفتار‌های ناپسند باشیم واین مشکل را حل کنیم.

الهیاری با اشاره به اینکه یکی از افتخارات استان پیشینه تاریخی آن است، افزود: برخی افراد بدون توجه به هویت تاریخی و باستانی استان آثار تاریخی را با جملاتی که به ذهن شان می‌آید را به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای حک می‌کنند.

بدیهی است که بهره گیری از نیرو‌های علاقه‌مند به حمایت از میراث فرهنگی در قالب تشکل‌ها و نیرو‌های شهرداری و مسئولان میراث فرهنگی و شهرداری یکی از راهکار‌های کارآمد است که فرصتی برای نهادینه سازی احترام به میراث و درک ارزش معنوی و مادی آن در نسل جوان است.

انتهای پیام/م
 

وضعیت دیوارنویسی روی آثار تاریخی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.