جلوگیری از بازماندگی تحصیلی مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش عشایری

مدیر اداره آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان، جلوگیری از بازماندگی تحصیلی را مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش عشایری استان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید قنبری مدیر اداره آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان گفت: مسئولان آموزش و پرورش عشایر استان با حضور در روستا‌ها به صحبت چهره به چهره با والدین و دانش آموزان برای ادامه تحصیل در مراکز شبانه روزی دوره دوم متوسطه عشایر خوزستان می‌پردارند.

او افزود: در سال تحصیلی جدید مهم‌ترین برنامه و هدف آموزش و پرورش عشایر خوزستان جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان از تحصیل در مقطع تحصیلی متوسطه دوم است.

جلوگیری از بازماندگی تحصیلی مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش عشایری

قنبری اظهار داشت: دیدن دانش آموزانی مستعد و علاقمند به تحصیل که بخاطر بعد مسافت و نبود مراکز آموزشی در نزدیکی آن‌ها از تحصیل بازمانده است سبب ناراحتی هر انسانی می‌شود و به همین خاطر با پیگیری‌های لازم و دریافت کد‌های تاسیس مدرسه نسبت به رفع این مانع عظیم برای دانش آموزان اقدام کردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به کم جمعیت بودن تعداد دانش آموزان روستا‌های عشایری امکان تاسیس مراکز متوسطه در تمام روستا‌ها نیست و به همین دلیل با برنامه ریزی و تعیین یک نقطه جغرافیایی که به عنوان مرکزیت روستا‌ها قرار دارد نسبت به تاسیس مراکز شبانه روزی اقدام کردیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان اذعان داشت: به همین منظور برای ایجاد مرکزی جهت ادامه تحصیل دختران عشایری شهرستان ایذه مرکز شبانه روزی فرزانگان شهرستان ایذه در روستا جواد سعیدی این شهرستان افتتاح شد.

جلوگیری از بازماندگی تحصیلی مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش عشایری

او بیان کرد: برای آگاهی دادن به دانش آموزان علاقمند و خانواده‌های آن‌ها تیم بازرسی آموزش و پرورش عشایر خوزستان به منقطه اعزام شدند تا به صورت چهره به چهره با آن‌ها صحبت کنند.

حمید قنبری افزود: یکی از مزیت‌های تحصیل در مدارس عشایری سهمیه داشتن دانش آموزان در کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان است که این مورد می‌تواند نقش مهمی در محرومیت زدایی مناطق با توجه به بومی بودن فرهنگیان و معلمین آینده مناطق محروم داشته باشد.

انتهای پیام/گ

لزوم توجه به مشکلات آموزشی دانش آموزان روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.