مرجع تقلید شیعیان:

شهید سید هادی نصرالله با خون خود از مرز‌های جهان اسلام محافظت کرد

آیت‌الله نوری همدانی در پیامی به مناسبت بزرگداشت شهید هادی نصرالله گفت: فرزندان جوان ما برای رفتن به میدان‌های جهاد از یکدیگر سبقت گرفتند و در مقابل تکفیری‌ها ایستادند و با خون خود از مرز‌های جهان اسلام محافظت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان به مناسبت مراسم گرامیداشت شهید هادی نصرالله فرزند دبیر کل حزب‌الله لبنان که شامگاه دوشنبه در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، پیامی صادر کرد که متن آن به این شرح است:

"بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِیمِ

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

هرگز گمان مبر کسانی که درراه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

(سوره مبارکه آل عمران آیه: ۱۶۹)

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

در طلیعه نخستین بزرگدشت شهدای جوان جبهه مقاومت مایلم در آغاز بر اهمیت عظمت شهید و مقام والای او نزد پروردگار متعال تأکید نمایم. شهیدانی که از گرانبهاترین دارایی خود، یعنی جان شیرین در راه خدا گذشتند تا به بالاترین درجات رستگاری نزد او دست یابند و این همان نکته‌ای است که قرآن کریم و احادیث اهل بیت پیامبراکرم (ص) بر آن تأکید نموده‌اند.

رسول خدا (ص) فرمودند: بالاتر از هر نیکی، نیکی دیگری است تا زمانی که فرد در راه خدا کشته شود پس هنگامی که در راه خداوند کشته شد بالاتر از آن نیکی دیگری وجود ندارد.

از سوی دیگر جوان مؤمن، با شتابی بیش از دیگران به سوی خیر و نیکی حرکت می‌کند همان گونه که امام صادق (ع) فرمودند: بر شما باد به جوانان، زیرا آنان به سمت خیر و نیکی از دیگران شتابان‌تر و نزد خداوند محبوب هستند و پیامبر اکرم (ص) فرمودند: خداوند آن جوانی که دوران جوانی خود را در راه طاعت او بگذراند دوست می‌دارد؛ و چه اطاعتی بالاتر از جهاد در راه خدا که دری است از در‌های بهشت که خداوند آن را برای بندگان برگزیده‌اش گشوده است پس فرجام کار چنین جوانی، سعادتی ابدی است که در شهادت تجلی می‌یابد و سپس در بهشت برین در جوار رحمت پروردگار یکتا جای می‌گیرد.

هنگامی که ایمان و جهاد در یک شخص جمع شوند بدون تردید بر عظمت مقام او نزد خداوند متعال به صورت مضاعفی افزوده می‌شود و شهید سید هادی نصرالله از نسل جوانانی بود که ایمان و جهاد در وجود او جمع شده بود پس خداوند متعال شهادت را نصیب او کرده و سعادت ابدی در فردوس برین را روزی او ساخت.

پس از شهادت سید هادی حسن نصرالله، صهیونیست‌ها تلاش کردند تا از طریق گروگان گرفتن پیکر مطهر ایشان امتیازاتی را از حزب‌الله به دست آورند، اما موضع‌گیری شجاعانه پدر ایشان جناب سید حسن نصرالله جلوی این زیاده‌روی را گرفت و به آن‌ها چنین اجازه‌ای نداد و این از بزرگترین فداکاری‌هایی است که رهبران جهان اسلام باید آن را بیاموزند.

ما به دشمنان خود اعلام می‌کنیم، بدانید که همانا یاران وفادار امام حسین (ع)، الگوی جوانان ما در میدان‌های رزم هستند و این مسئله را تجربه جوانان و مدافعان حرم به اثبات رساند آن زمانی که فرزندان جوان ما برای رفتن به میدان‌های جهاد از یکدیگر سبقت گرفتند و در مقابل تکفیری‌ها ایستادند و با خون خود از مرز‌های جهان اسلام محافظت نمودند.

در پایان مایلم از تمام کسانی که برای برگزاری این مراسم بزرگداشت تلاش کرده اند تشکر کرده و از خداوند متعال توفیق شما را مسألت می‌نمایم. "

انتهای پیام/الف

ایمان و جهاد در وجود شهید سید هادی نصرالله جمع بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.