برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در بدره

‍ جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان بدره برگزار شد.

برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در بدره

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بدره به ریاست فرماندار و با حضور اعضا شورا در محل فرمانداری برگزار گردید.

آزادی فرماندار بدره در این جلسه با تقدیر از زحمات همه دستگاه‌ها خصوصا مسئولین و کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان که در امر اطفاء حریق در فصل تابستان فعال بوده اند افزود: هماهنگی و حضور به موقع اعضا مدیریت بحران و خصوصا اداره منابع طبیعی شهرستان باعث شد در بحث آتش سوزی‌ها با وضعیت حادی مواجه نباشیم.

فرماندار بدره بر لزوم اطلاع رسانی کامل و مناسب در زمان بحران تاکید کرد و ادامه داد : انتظار می‌رود چنانچه وضعیت خاص و بحرانی در شهرستان به وجود آمد همه مسئولین در حوزه کاری خود به زیرمجموعه‌های خود خصوصا کشاورزان و دامداران اطلاع رسانی به موقع داشته باشند که مشکلی پیش نیاید.

آزادی با اشاره به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران گفت: در این قانون استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در زمان مدیریت بحران پیش بینی شده است و بخش خصوصی و تعاونی‌ها در قبال پرداخت حق الزحمه موظف به همکاری با ستاد در زمان بحران هستند بنابراین مدیران و مسئولان مرتبط باید قبل از شروع فصل بارش با هماهنگی لازم نسبت به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی اقدام لازم را انجام دهند.

او در ادامه به دپوی نخاله‌های ساختمانی در کنار رودخانه‌های فصلی اطراف شهر انتقاد کرد و اضافه کرد : دپوی نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر در زمان بارندگی‌ها با مسدود کردن جداول و کانال‌ها مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد لذا دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و سایر دستگاه‌ها با رصد این موارد این موضوع را نیز مدیریت نمایند.

فرماندار بدره با اشاره به تخریب سیل بند‌های سطح شهر در بارندگی‌های ابتدای امسال بیان کرد: در جریان این بارندگی‌ها در دو سیل بند جنب فاز دو و فاز یک فرهنگیان با مشکل اساسی مواجه هستیم و اعتباراتی که به شهرداری بدره اختصاص داده شده جوابگوی خسارات وارده نبوده، اما همین اعتباری که به شهرستان اختصاص داده شده در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان ما از وضعیت مناسب تری برخوردار بوده و توانستیم اعتبارات مناسبی جذب کنیم.

انتهای پیام/غ

جلسه مدیریت بحران در بدره برگزار شد

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.