حرکت سیاره‌ای شبیه سیگار برگ و ارتباط آن با آدم فضایی‌ها

سیارکی مرموز که به آرامی به سوی مرکز منظومه شمسی درحرکت است به دلیل تفاوت‌هایی شگفت انگیز با دیگر اجرام آسمانی این احتمال را به وجود می‌آورد که پیامی از جانب فرازمینی‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،این سیارک از فضای بین ستاره‌ای وارد منظومه شمسی شده است و اولین بار درسال ۲۰۱۷ ویژگی‌های شگفت انگیز آن مورد توجه اخترشناسان قرار گرفت.

سرعت بالای حرکت این سیارک به همراه ظاهر غیرعادی آن نشان می‌دهد متعلق به سیستم منظومه شمسی نیست و از کهکشانی دور دست به سوی خورشید در حرکت است.
 
 

سیارک اوموآموا مشابه یک سیگار برگ بزرگ است

نام این سیارک اوموآموا نام گذاری شد که کلمه‌ای در فرهنگ ساکنان جزیره هاوایی به معنای پیشتاز و پیشاهنگ است.

به گفته محققان این سیارک از نوعی سیستم ستاره‌ای پایدار تشکیل شده است و به دلیل اثر‌های گرانشی در فضا به سوی منظومه شمسی و خورشید در حرکت است.

این سیارک مشابه یک سیگار برگ بزرگ است و دانشمندان هنوز به روشنی منشاء تشکیل آن را نمی‌دانند. به گفته محققان اکنون حدود ۴۰۰ سال است که انسان با استفاده از تلسکوپ به مطالعه فضا می‌پردازد و هنوز راز و رمز‌های فراوان درباره کهکشان‌های مختلف در دنیا وجود دارد.

بنا بر مطالعه‌های انجام شده این سیارک طول عمر و قدمتی چندصد هزار ساله دارد که در طول این بازه زمانی طولانی از سیستم منظومه‌ای خود خارج شده و پس از ورود به فضای بین ستاره‌ای وارد منظومه شمسی شده است.

در اطراف منظومه شمس کمربندی از اجرام آسمانی به نام کمربند کوئیپر وجود دارد که دارای خرده جرم‌های آسمانی است و ورود سیارک‌هایی بیگانه از فضا و گذشتن آنها از این کمربند بسیارشگفت انگیز و قابل توجه است.

برخی کارشناسان این ایده را مطرح کرده اند که سیارک اوموآموا پیامی از جانب تمدن‌های فرا زمینی است و حتی برخی آن را نوعی سفینه فضایی پیشرفته با توجه به شکل ظاهری منحصربه فرد آن می‌دانند.
 

گروه دیگری از دانشمندان این سیارک را بقایای باقیمانده از شکل گیری کهکشان‌های دیگر می‌دانند که در اثر انبساط در زمان شکل گیری کهکشان‌ها به فضای خارج از آنها راه یافته است.

محققان برای کشف اسرار این سیارک در تلاش هستند در آینده کاوشگری برای نمونه برداری به سوی آن ارسال کنند.

منبع:Space
انتهای پیام/

گمانه زنی ها از ارتباط یک سیارک با آدم فضایی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار