شهردار قم مطرح کرد؛

لزوم تقویت روحیه شجاعت و ایثارگری در آتش‌نشانان

سقائیان‌نژاد گفت: باید روی تقویت روحیه شجاعت و ایثارگری بین آتش نشانان بیشتر کار شود که هم اکنون هم آتش‌نشانان در این زمینه زبان‌زد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سیدمرتضی شهردار قم سقائیان‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از نربان ۴۰ متری امداد و نجات و اطفای حریق آتش‌نشانی قم و تقدیر از آتش‌نشانان که در ایستگاه ۲۱ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات آتش نشانانی که با صداقت، استقامت و شجاعت برای حفظ جان و امنیت مردم تلاش می کنند گفت: امروز از نظر استاندارد آتش نشانی قم در سطح استاندارد قرار دارد البته این به معنی آن نیست که همه مشکلات برطرف شده است.

او  با اشاره به همت و تلاش ویژه آتش‌نشانان قمی اضافه کرد: قبل از تمسک به تجهیزات و امکانات برای خدمت به مردم تمسک ما باید به خدا باشد.

شهردار قم با اشاره به ایام اسارت خاندان عصمت و طهارت گفت: زینب کبری هیچ اسلحه ای در مجلس یزید نداشت اما شجاعت و حقانیت داشت و با همین سلاح مجلس یزید به خاک کشیده شد.

او با تاکید بر اینکه در یمن هم عربستان با اینهمه تجهیزات به زانو درآمده است افزود: در دفاع مقدس هم رزمندگان ما ابهت ٣٧ کشوری که مستقیما با نظام اسلامی درگیر بودند از هم پاشیدند.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه روح شجاعت، پایداری و از خو گذشتگی از همه امکانات فراتر است و آتش نشانانی می‌خواهیم که متمسک به همین سلاح‌ها باشند تصریح کرد: تئوری‌های مختلفی در خصوص گزاره‌های یک کشور وجود دارد؛ ترتیب امنیت، اقتصاد و دموکراسی یک تفکر است و ترتیب دموکراسی، اقتصاد و بعد امنیت تفکر دیگری است اما باید دانست کشوری که امنیت ندارد دموکراسی ندارد.

او  با تاکید بر اینکه امنیت برای ما در وهله اول مهم است و بعد اقتصاد و بعد دموکراسی است گفت: برخی تلاش دارند آزادی بیان را در راس بگذارند تا بستر از هم پاشیدن نظام را فراهم کنند.

شهردار قم با اذعان به اینکه تجهیزات و امکانات با حضور آتش نشان شجاع اهمیت پیدا می کند افزود: باید روی تقویت روحیه شجاعت و ایثارگری بین آتش نشانان بیشتر کار شود که هم اکنون هم آتش‌نشانان در این زمینه زبان‌زد هستند.

او بیان کرد: در شرایط تحریم ابهت کشور همه را مغبون کرده است و امروز با عنایت خدا به این جایگاه رسیدیم و دنیای غرب هنوز آن را درک نکرده و فکر می کند با تجهیزات می توان موفق شد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به امکانات گسترده‌ای که در سال‌های اخیر برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تامین شده است افزود: برخی کلانشهرها همین یک نردبان را هم ندارند و با قیمت فعلی تهیه این تجهیزات برایشان میسر نیست و باید قدر این امکانات دانسته شود.

انتهای پیام/الف

روحیه شجاعت و ایثارگری بین آتش‌نشانان تقویت شود

برچسب ها: شهردار ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.