معاون صنایع دستی ایلام خبر داد؛

تولید بیش از ۲ هزار متر مربع گلیم نقش برجسته در استان ایلام

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام از تولید بیش از ۲ هزار متر مربع گلیم نقش برجسته در استان ایلام خبر داد.

تولید بیش از ۲ هزار متر مربع گلیم نقش برجسته در استان ایلام

 محسنی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: در ۶ ماه سال جاری بیش از ۲ هزار متر مربع گلیم نقش برجسته در استان تولید و به بازار عرضه شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بیش از ۴ هزار متر مربع برسد.

او تعداد بافنده گلیم در استان ایلام را بیش از ۴ هزار عنوان کرد و افزود: بیش از ۵۰ گارگاه تولید گلیم نیز در استان دایر و فعال می‌باشند.

محسنی ادامه داد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی استان ایلام است و با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشنیه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت به عنوان شهر ملی انتخاب شده است.

او اضافه کرد: در راستای ایجاد اشتغال و همچنین تثبیت شرایط تولید گلیم نقش برجسته در سال ۹۷ به بیش از ۵۰۷ نفر در قالب مشاغل خانگی بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی ایلام بیان کرد: بخش اعظمی از صادرات صنایع دستی استان ایلام به خارج از کشور به صادرات گلیم نقش برجسته تعلق دارد.

انتهای پیام/غ

فعالیت بیش از ۴ هزار بافنده گلیم نقش برجسته در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.