افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی

یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی امروز در ۱۷۶ غرفه با حضور شماری از مسئولان فرهنگی کشور و استان در بجنورد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، در این نمایشگاه که مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان حضور داشت، ۵۵ هزار عنوان کتاب از سوی ۲۵۱ ناشر کشوری و استانی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

امام جمعه بجنورد در آیین گشایش این نمایشگاه با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: باید این فرهنگ را در بین فرزندانمان ترویج دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: باید کاری کنیم که کتاب به عنوان یک کالای اساسی در سبد خانوار قرار گیرد و بیشتر به آن اهمیت داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بن الکترونیکی برای عرضه کتاب در این نمایشگاه پیش بینی شده است.

حسین فرخنده با اشاره به تخفیف ۳۰ درصدی خرید کتاب در نمایشگاه، اظهار داشت: علاقه مندان می‌توانند با خرید بن‌های الکترونیکی از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار شوند و ناشران نیز موظف به ارائه تخفیف حداقل ۱۰ درصدی هستند.

او موج‌آفرینی و ایجاد فضای شور و نشاط فرهنگی در بین آحاد مردم و از میان برداشتن فاصله بین ناشران و مردم را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و گفت: با توجه به ضعف چرخه نشر کتاب، برگزاری نمایشگاه می‌تواند فرصتی فراهم کند که مردم و دستگاه‌ها بیشتر به سمت کتاب و کتابخوانی روی آورند.

یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی از امروز تا ۱۵ مهرماه در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برپا می‌شود که صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ و عصر‌ها ۱۶ تا ۲۱ آماده پذیرش علاقه‌مندان خواهد بود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی اکنون ۶۲ باب کتابخانه عمومی فعال شهری و روستایی و ۳۰ باب کتابخانه در دست ساخت دارد که ۴۰ هزار نفر عضو این مراکز از افزون بر ۸۰۰ هزار جلد کتاب آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

افتتاحیه نمایشگاه کتاب

برچسب ها: وزارت ارشاد ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.