ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحریم انتخابات شیوه افرادی است که رقابت سیاسی را نمی‌پذیرند/ پاسخ منفی مردم به این نوع تبلیغات

فعال اصولگرا گفت: تحریم انتخابات شیوه افرادی است که رقابت سیاسی را نمی‌پذیرند و اگر رای نیاورند، بازی را به هم می‌زنند.

///حمیدرضا ترقی فعال اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ایده تحریم انتخابات توسط برخی از اصلاح‌طلبان گفت: اینکه اصلاح‌طلبان به سمت تحریم  یا عدم‌مشارکت در انتخابات مجلس گرایش پیدا کردند مصداقی برای این مثال است که «دیگی که برای ما نمی‌جوشد بهتر است برای هیچ کس نجوشد»، یعنی چون احساس می‌کنند مردم به آن‌ها اقبالی ندارند لذا معتقدند اگر مردم نخواهند به جریان مطبوعشان رای دهند بهتر است اصلاً در انتخابات شرکت نکنند.

او ادامه داد: البته این روش معمولاً شیوه افرادی است که قادر به پذیرش رقابت سیاسی نیستند و چنانچه مردم به نفع آن‌ها رای ندهند بازی را به هم می‌زنند، اردوکشی خیابانی به راه می‌اندازند یا نتیجه انتخابات را حاصل تقلب می‌‌دانند؛ موضوعی که عادت کسانی است که تن به رای مردم نمی‌دهند.

ترقی افزود: منافقین، ضدانقلاب‌ها و افراد خارج از کشور همگی در نظرسنجی‌ها، افت موقعیت اصلاح‌طلبان را پیش‌بینی کرده‌اند؛ از همین رو نیز جریان اصلاحات با این‌ها همصدا شدند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند، زیرا قطعاً نه گفتن مردم به اصلاح‌طلبان، طرفداران غرب و کسانی که تن به سازش می‌دهند، موقعیت و جایگاه اپوزوسیون را در داخل کشور تضعیف می‌کند و قدرت را از دست آن‌ها می‌گیرد. بنابراین چون اصلاحات مورد حمایت همیشگی غرب است، در نتیجه رای نیاوردن امروزشان در انتخابات  برای غرب هم شکست سنگینی تلقی می‌شود.

او گفت: شما از صحبت‌های امروز جریان تندرو اصلاحات و بهانه‌هایی نظیر تعیین شرط برای انتخابات، تحریم انتخابات و استعفای دولت می‌توانید این نتیجه را بگیرید که آن‌ها دیگر نمی‌توانند انتخابات گذشته را تکرار کنند و روش‌هایی نظیر تعیین شرط و استعفای دولت همه شیوه‌هایی برای جلب نظر مردم در انتخابات به سمت اصلاح‌طلبان است و آن‌ها می‌خواهند از این طریق مقبولیت نظام را در افکار عمومی جامعه کاهش دهند.

فعال اصولگرا با اشاره به حمله اصلاحات به نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: قطعاً این موضوع بهانه و نوعی قانون‌گریزی آشکار است، زیرا شورای نگهبان براساس معیار‌های قانونی صلاحیت افراد را مدنظر قرار می‌دهد و کسی که صلاحیت او اخذ نمی‌شود قطعاً دارای پرونده یا سوابق امنیتی است. اما عده‌ای معتقدند که قانون باید چشمش را روی سوابق یا عدم صلاحیت آن‌ها ببندد؛ امری که نشان می‌دهد این جریان همانطور که در فتنه ۸۸ قانون‌گریز بود الآن هم قانون را تنها در مواردی قبول دارند که به نفعشان باشد. بنابراین بحث نظارت استصوابی توسط شورای نگهبان هم بهانه‌ای بیش نیست.

او با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: مردم ما خوشبختانه کاملاً متوجه شده‌اند که نقششان در انتخاب مسئولان چقدر در سرنوشت خودشان تاثیر دارد. بنابراین بدون تردید از این حق مشارکت خودشان در سرنوشت کشور نمی‌گذرند و سعی می‌کنند با دقت بیشتری درباره نامزد‌هایی که در مسئولیت‌های مختلف کاندید شده‌اند فکر کنند و مسیر تصمیم‌‌گیری کشور را به سمتی ببرند که منافع و مصالح مردم مورد توجه قرار گیرد. بنابراین با توجه به این بینش سیاسی که در مردم ما به وجود آمده است طبیعتاً منصرف کردن مردم از این حق مشارکتشان در سرنوشت سیاسی، کار عبث و دشورای است و یقیناً مردم هم به این نوع تبلیغات پاسخ منفی خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار