مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

مهم‌ترین تبعات حسادت عدم آرامش و خودخوری است

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به تبعات و زیان‌های حسادت گفت: انسانی که حسادت دارد آرامش ندارد و خودخوری می‌کند و نسبت به دیگران حسد می‌ورزد و آرامش قلبی ندارد.

مهم‌ترین تبعات حسادت عدم آرامش و خودخوری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در جلسه درس اخلاق گفت: انسانی که اهل فریب و حیله‌گر است از چنین شخصی نمی‌توان انتظار داشت رفیقی داشته باشد.

او افزود:شخصی که بداخلاق است موردپذیرش مردم نیست و کسی وی را تحمل نمی‌کند و هرچقدر توبه کند به حال اول بازمی‌گردد، رسول خدا تأکید کرد باید صفاتی داشته باشیم تا بتوانیم با مردم زندگی کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از اهل‌بیت (ع) عنوان کرد:از کسی که ادب ندارد انتظار شرافت و بزرگواری نداشته باشید وکسی که صفت بُخل دارد از وی انتظار نداشته باشید به کسی کمک کرده و صله ارحام انجام دهد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد:امامت جماعت و پیشوای مردم در نماز جماعت شدن یکی از موضوعاتی است که بسیار باارزش است و طلاب نباید آن را رها کند، همچنین تبلیغ دین و سخنرانی نیز باید موردتوجه طلاب و روحانیون باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به تبعات و زیان‌های حسادت ادامه داد: انسانی که حسادت دارد آرامش ندارد و خودخوری می‌کند و نسبت به دیگران حسد می‌ورزد و آرامش قلبی ندارد.

او عنوان کرد: در هر موضوعی نباید به‌تن‌هایی تصمیم گرفت و باید مشاوره انجام داد و انسانی که تجربه ندارد و تأکید دارد هرچه می‌گوید انجام شود از وی انتظار ریاست نداشته باشد.

انتهای پیام/ش

عدم آرامش و خودخوری مهم‌ترین تبعات "حسادت" است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.