کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد امروز سالم‌ترین مرکز برای نسل جوان هستند

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: اگر فعالیت‌های فرهنگی بر محور مسجد باشد می‌توان با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: اگر فعالیت‌های فرهنگی بر محور مسجد باشد می‌توان با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرد.
آیت الله سید احمد میرعمادی با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد اظهار داشت: امروز کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد مرکز خلاقیت‌ها، ابتکارات و تعلیم دینی نسل جوان شده است.

او افزود: استقبال جوانان از کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نشان دهنده جهت‌گیری خوب این کانون‌هاست و همچنین فعالیت ۴۲۰ کانون فرهنگی، هنری مساجد در استان لرستان نشان دهنده استقبال جوانان از این امر است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد امروز سالم‌ترین مرکز برای نسل جوان هستند، مراکز فرهنگی متعددی در کشور وجود دارد که ضعف‌هایی دارند، اما کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد از سلامت معنوی و اخلاقی بسیارخوبی برخوردار هستند.

او بیان کرد: مسجد محوری روشی است که کانون‌ها برای فعالیت خودشان انتخاب کرده‌اند که این امر نقطه قوت است چراکه ما می‌خواهیم فرهنگ اسلام، قرآن و عترت را در جامعه گسترش دهیم.

آیت الله میرعمادی گفت: اسوه ترویج و گسترش فرهنگ اهل بیت پیامبر (ص) است، ایشان همواره مسجد را پایگاه حل اختلافات و تعلیم و تربیت استفاده می‌کردند برهمین اساس ما نیز یاید مسجد محوری را برای فعالیت‌های خودمان در دستور کار قراردهیم.

او تصریح کرد: امروز اگر کلیه فعالیت‌های فرهنگی بر محور مسجد باشد می‌توان با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرد بر همین اساس باید الگو و روشی که پیامبر (ص) و خداوند پایهگذاری کرده‌اند استفاده کنیم که الحمدالله در همین راستا کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کار خود را با محوریت مسجد آغاز کرده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: فعالیت و در راس کار بودن جوانان در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد از دیگر نقاط قوت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد است.

او اظهار داشت: اهتمام بیشتر به کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد باید بسیار مورد توجه قراربگیرد که این امر نیازمند شورای برنامه‌ریزی قوی و مجموعه افراد توانمند و پر انرژی است که بتوانند اقدامات و اهداف کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد را به خوبی پیش ببرند.

آیت الله میر عمادی افزود: با توجه به تصویب و ابلاغ اساس نامه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد باید در جهت ساختار این کانون‌ها توجه خاصی صورت بگیرد و همچنین تعامل و همکاری کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با دست اندرکاران مساجد بسیارمهم است چراکه امروز ۱۲ مجموعه با مساجد درارتباط هستند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد محتوا قرآن و عترت است از نظر محتوای فرهنگی در کانون‌های فرهنگی، هنری قوی هستیم، اما در روش عرضه و انتقال محتوا به نسل جوان ضعف داریم.

او بیان کرد:جهت انتقال محتوای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد باید با بکارگیری ابزار‌های تبلیغی مناسب جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی ضعف‌ها را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ب

‌اگر فعالیت‌های فرهنگی بر محور مسجد باشد می‌توان با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.