رخشانی مهر:

سرانه فضا‌های آموزشی خوزستان زیر خط میانگین کشوری است/خیران کشور ۱۳۰ هزار کلاس درس ساختند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سرانه فضا‌های آموزشی در استان خوزستان را زیر خط میانگین کشوری دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پنجشنبه در آیین بهره برداری از ۲۵۴ فضای آموزشی در قالب ۸۶۰ کلاس درس در سرسرای استانداری خوزستان با بیان اینکه سال ۱۳۸۲، سال آغاز طرح بازسازی، تخریب و مقاوم سازی ۷۰ درصد مدارس غیر مقاوم در کشور بود، گفت: از این میزان مدارس تخریبی، فقط ۳۰ درصد آن‌ها مقاوم سازی شده اند.

او بیان داشت: به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان بیش‌ترین کلاس‌های تخریبی قرار دارند و بیشترین کلاس‌های نیازمند مقاوم سازی به ترتیب در تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و خوزستان احساس می‌شود.

رخشانی مهر، میانگین سرانه فضا‌های آموزشی کشور را ۵.۲ متر مربع عنوان کرد و افزود: پیش از انقلاب این سرانه تنها ۱.۵ متر مربع بود و هم اکنون ۱۰ استان کشور از جمله استان‌های البرز، سیستان بلوچستان، آذربایجان غربی، تهران و قم زیر خط میانگین فضای آموزشی قرار دارند و خوزستان با سرانه ۴.۸۳ متر مربع زیر خط میانگین است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای رساندن خوزستان به میانگین کشور در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفته که در سال ۱۳۹۵ از محل اعتبارات ملی تنها ۸۰ میلیارد ریال در ۳ طرح اصلی به استان اختصاص یافت، اما در سال۹۶ این اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، در سال ۹۷ یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال و در سال جاری یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

احداث ۱۳۰ هزار کلاس درس به دست خیران

این مقام مسئول اظهار کرد: ۳۰ درصد مدارس کشور شامل؛ بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس تاکنون توسط خیران کشور ساخته شده است.

او اذعان داشت: دولت در این سال‌ها تلاش کرده تا سهم خود را در پروژه‌های مشارکتی خیران به درستی ادا کند؛ در قانون بودجه سنواتی ردیفی به عنوان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد که ۵۰ درصد آن‌ها از سوی خیران احداث شده اند.

مهرالله رخشانی مهر تصریح کرد: امروز خیران مدرسه ساز الگویی برای آن‌هایی هستند که می‌خواهند به دور از هیاهو عشق بورزند و دیگران را دوست بدارند و ثروتمندی را نه در انباشت بلکه در لذت بخشش، تجربه کنند.

او بیان داشت: از محل حساب ذخیره ارزی در سال ۹۸، ۳۲۰ میلیارد ریال علاوه بر اعتبارات بودجه سنواتی به خوزستان تخصیص یافته و در ضریب استاندارد سازی در سال ۹۸ تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رخشانی مهر ادامه داد: تعداد کلاس‌های تحویلی در استان خوزستان در سال ۱۳۹۵، ۳۹۸ کلاس، در سال ۱۳۹۶، ۷۳۰ کلاس، در سال ۱۳۹۷، ۸۴۲ کلاس درس و تا پایان سال ۱۳۹۸ پیش بینی می‌شود این تعداد کلاس‌ها به یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس برسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.