استاندار قم مطرح کرد؛

از اولویت‌های اصلی استان جذب سرمایه است

سرمست گفت: همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در ماه آینده، جذب سرمایه را از اولویت‌های اصلی استان خواند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست استاندار قم در نشست با سید علی محمد موسوی رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های فنی ایران که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزارشد، جذب سرمایه را از اولویت‌های اصلی توسعه دانست و گفت: در کنار سرمایه‌های اقتصادی هر جامعه، توجه ویژه به سرمایه‌های اجتماعی از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

استاندار قم اضافه کرد: سرمایه‌های اجتماعی، انسانی و فکری جوامع، نقش مهمی در جذب سرمایه‌های اقتصادی دارد و باید به این موضوع در قالب یک زنجیره تکمیلی در فرآیند تولید و گردش سرمایه توجه شود.

او با اشاره به پایه ریزی اقتصاد نوین بر اساس سرمایه‌های اجتماعی در کشور‌های مختلف، افزود: با پاسداشت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی کشور، می‌توانیم در مسیری گام برداریم که در نتیجه آن شاهد بی اثر شدن تحریم ها، رونق تولید و افزایش صادرات باشیم.

سرمست با اشاره به برنامه استان برای برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری، بر لزوم حمایت سازمان سرمایه گذاری ایران از برگزاری این همایش تاکید کرد و گفت: استان قم ظرفیت‌ها و پهنه‌های سرمایه گذاری قابل توجهی دارد و سرمایه گذاری در قم می‌تواند نقش موثری در افزایش تولید ناخالص ملی ایفا کند.

او افزود: تفویض اختیار صدور مجوز سرمایه گذاری به استان‌ها و ایجاد اصلاحات در ارائه تسهیلات ارزی و مبادلات بانکی سهم مهمی در بهبود فرآیند جذب سرمایه گذار خواهد داشت.

سرمست با بیان اینکه استان قم سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی، گفت: سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های فنی ایران به وجوه تمایز استان‌ها در جذب سرمایه توجه ویژه داشته باشد.

استاندار بر حمایت از سرمایه گذارانی که در شرایط سخت اقتصادی ثابت قدم بوده اند تاکید کرد و گفت: اولویت استان بر توسعه واحد‌های سرمایه گذاری داخل استان و در کنار آن جذب سایر سرمایه گذاران موفق است.

سرمست به ظرفیت‌های استان قم در حوزه انرژی خورشیدی به اشاره و خاطر نشان کرد: بهره برداری و تکمیل طرح‌های در دست اقدام در این حوزه بررسی شود.

همایش ملی فرصت‌های سرمایه گذاری دراستان قم ۳۰ آبان ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/الف

جذب سرمایه از اولویت‌های اصلی استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار