معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

بیش از ۸۰۰ مبلغ ویژه ایام اربعین به عراق اعزام شدند

حجت الاسلام شریفی گفت: مبلغان ۵ روز در موکب‌های تعیین شده مستقر می‌شوند و ۵ روز دیگر را به اختیار خود در نقاط مختلف تبلیغ می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت الاسلام شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قم در حاشیه همایش دو روزه مبلغان اربعین با بیان اینکه امسال ۹۰۰ نفر برای اعزام به عراق نام نویسی کرده اند افزود: ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از این مبلغان پس از قبولی در آزمون به عراق اعزام می‌شوند.

او زمان اعزام مبلغان را از ۱۷ مهر اعلام کرد و گفت: این مبلغان ۵ روز در موکب‌های تعیین شده مستقر می‌شوند و ۵ روز دیگر را به اختیار خود در نقاط مختلف تبلیغ می‌کنند.

شریفی افزود: علاوه بر این افراد، بیش از ۵۰۰ مبلغ نیز به صورت جهادی به عراق اعزام می‌شوند.

او گفت: تبیین نوع برخورد با موکب داران، انتقال مفاهیم اربعین، پاسخ به شبهات و برخورد علمی و منطقی با شبهه افکنان از جمله محور‌های تبلیغی مبلغان است.

نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت هم در این مراسم گفت: رسالت مبلغان در راهپیمایی اربعین خنثی کردن توطئه‌ها و برنامه دشمنان است چرا که دشمن به بهانه‌های مختلف به دنبال تخریب اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به رسالت‌های مبلغان خاطرنشان کرد: از جمله رسالت مبلغان، مسئولیت پذیری نسبت به جایگاه حوزه، مردم، بیان درست مبانی دینی و شرعی است.

او گفت: برای راهنمایی مخاطب باید نکات مهمی از جمله نیازشناسی، مخاطب شناسی و بیان کوتاه را در نظر داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت اظهار داشت: مبلغی موفق است که مستند سخن بگوید و استناد به خواب و ذوقیات نکند.

او افزود: در اختیار گذاشتن تجربیات تبلیغی و ارائه محتوای تبلیغی به سایر مبلغان عملکرد مبلغ را موثر‌تر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به لزوم داشتن صبر در ایام تبلیغ گفت: در اربعین کسانی پیدا می‌شوند که سخنانی می‌گویند که با ارزش‌های دینی سنخیتی ندارد، اینجا وظیفه مبلغین است که این فرد را از گمراهی نجات دهند و به او آگاهی بخشند.

او افزود: مبلغ موفق کسی است که با استفاده از واژه‌های مناسب باعث دلگرمی و جذب مخاطب شود.

نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گفت: مبلغان باید از فعالیت‌های حزبی پرهیز کنند و از هر کاری که باعث تضعیف دولت عراق می‌شود خودداری کنند. مبلغ باید همه هدفش تقویت مرجعیت شیعه باشد

نماینده مقام معظم رهبری درسازمان حج و زیارت افزود: رسالت دیگر خنثی کردن توطئه‌ها و برنامه دشمنان است. دشمن به بهانه‌های مختلف دنبال تخریب و شلوغ کردن در اربعین است.

انتهای پیام/الف

اعزام بیش از ۸۰۰ مبلغ ویژه ایام اربعین به عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار