رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

لردگانی‌ها نگران نباشند؛ کمبودی در دارو‌های ایدز نداریم/ همه امکانات درمانی در کشور وجود دارد

گویا گفت: همه امکانات درمان ایدز در چهارمحال و بختیاری موجود است و جای هیچ نگرانی برای کمبود دارو و اقدامات تشخیصی نیست.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی گویا مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات مراقبت و درمان از بیماران ایدز در کشور وجود دارد، گفت: این امکانات در چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های تابعه آن نیز موجود است و جای هیچ نگرانی درخصوص کمبود دارو و اقدامات تشخیصی نیست.

۳۸ هزار نفر در کشور مبتلا به عفونت ایدز شده اند

 محمدمهدی گویا در سفر به شهرکرد گفت: عفونت HIV و بیماری ایدز از مهم‌ترین بیماری‌هایی است که در سطح کشور توسط نظام سلامت دنبال می‌شود. تاکنون حدود ۳۸ هزار نفر در کشور مبتلا به عفونت ایدز شده اند و در حال حاضر چیزی حدود ۱۵ هزار نفر در کشور تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به HIV ممکن است هر کدام به دلیلی مبتلا به این بیماری شده باشند، ادامه داد: وظیفه نظام سلامت کشور شناسایی، مراقبت و درمان این افراد است. نباید فراموش کنیم که ایدز دیگر یک بیماری کشنده و مرگبار که قبلا از آن نام برده می‌شد نیست بلکه این بیماری کاملا قابل درمان بوده و یک فرد بیمار می‌تواند بدون اینکه عارضه‌ای داشته باشد تا سال‌ها زندگی کند.


بیشتر بخوانید: ابتلای ۳۰۰ روستایی به بیماری ایدز صحت دارد؟ +فیلم


همه امکانات و تجهیزات درمان ایدز در کشور وجود دارد

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همه امکانات و تجهیزات مراقبت و درمان از بیماران ایدز در کشور وجود دارد، این امکانات در چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های تابعه آن نیز موجود است و جای هیچ نگرانی درخصوص کمبود دارو و اقدامات تشخیصی نیست.

دکتر گویا تصریح کرد: در بحث بیماری HIV هماهنگی صورت گرفت تا مردم بتوانند به راحتی با مجموعه بهداشت و درمان ارتباط گرفته و از مشاوره ابتدایی، انجام آزمایش و درمان و مراقبت در صورت مثبت بودن آزمایشات استفاده کنند.

وی به محرمانه بودن بیماری ایدز بین فرد و پزشک اشاره و بیان کرد: وظیفه مجموعه نظام سلامت است که در کنار مردم باشد و هرگز اسرار محرمانه بین پزشک و بیمار فاش نخواهد شد. نیرو‌های بهداشتی امین مردم هستند و در دورافتاده‌ترین نقاط کشور به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: درمان و مراقبت در بحث بیماری ایدز مدت‌ها است که در کشور انجام می‌شود و هر فردی تمایل دارد و فکر می‌کند در معرض ابتلا به این بیماری قرار داشته، می‌تواند به مراکز درمانی مراجعه کرده تا تحت تشخیص و احیانا درمان قرار گیرد.

رسانه‌های بیگانه به دنبال ضربه زدن به نظام سلامت

گویا تاکید کرد: رسانه‌های بیگانه به هیچ وجه به‌دنبال طرفداری از مردم نیستند آن‌ها به دنبال ضربه زدن به نظام سلامت و جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام/

هیچ کمبودی در داروهای ایدز نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
اصلا چطور روتون میشه حرف بزنین،یه روستا بدبخت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
وزیر محترم بهداشت که تو این قائله کاسه داغتر از آش شده بفرماید ببینم چرا اقدامات پیشگیرانه ر ا انجام نداده که اینهمه ایدز به دیگران سرایت نکند در آن منطقه
؟
وزیر بهداشت به خاطر سهل انگاری در پیشگیری از سرایت ایدز به دیگران باید در دادگاه محاکمه گردد

چرا به مادران بارداری که ایدز داشتند اجازه بارداری دادند؟ چرا آنها را آگاه نکردند؟
مگر نمیگوید سیر ایدز را کاملا میدانسته؟
اگر میدانسته چرا سرنگ رایگان در اختیار معتادان قرار نداده که از سرنگ مشترک استفاده نکنند؟