آیت الله سبحانی:

فضای مجازی عفت خواهران را نشانه گرفته‌/شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه قم یادگیری قرآن کریم است

آیت الله سبحانی گفت: فضای مجازی تقوا و ایمان جوانان و عفت خواهران را نشانه گرفته‌است باید در مقابل آنان یک نوع حافظ و نگهبان داشته باشیم.

فضای مجازی عفت خواهران را نشانه گرفته‌/شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه قم،آموزش و یادگیری قرآن کریم استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید عصرامروز در آیین اختتامیه «سی و چهارمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور» که در مجمتع دارالولایه قم برگزار شد، گفتند: انبیا دارای معجزات تکوینی بودند، برای مثال عصای موسی (ع) یک معجزه تکوینی بود که بیماران صعب العلاج را شفا می‌بخشید، اما معجزه پیامبر گرامی اسلام (ص) تدوینی است.

او افزود: معجزه هر پیامبر باید مناسب با فن آن زمان باشد، برای مثال در زمان حضرت موسی (ع) معجزه سحر مطرح بود و لذا معجزه موسی (ع) نیز در همین راستا و البته برتر از آن دوران بود و لذا پیامبر گرامی اسلام (ص) برای حفظ مناسبت آن زمان از فن کتاب وارد شد.

 آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه شریعت پیامبر گرامی اسلام پیوسته بود و لذا شریعت پیوسته نیز معجزه دائم لازم دارد، گفتند: اگر معجزه دائم نبود مردم ایمان نمی‌آوردند و برای اینکه پیوسته اسلام معجزه داشته باشد، خداوند پیامبر گرامی اسلام را با معجزه دائم فرستاد؛ شریعت نامحدود، معجزه نامحدود لازم دارد.

این مرجع تقلید با یادآوری این نکته که قرآن کریم معجزه نامحدود است، اظهارکردند: در کلام دنیا هر عملی برای خودش یک محدودیت دارد، اما کلام خداوند نامحدود است و لذا قرآن کریم نهایت ناپذیر است؛ بیش از ۱۴ قرن از معجزه قرآن می‌گذرد و علمای بسیاری روی این کتاب کار کردند، اما هنوز جای کار بسیاری دارد و به همین علت مفسرین همچنان کار می‌کنند.

او با بیان این که نهایت ناپذیری از ویژگی‌های قرآن کریم است، گفت: خداوند نهایت ناپذیر است و فعل او نیز نهایت ناپذیر است و لذا مفسران امروزه با مطالعات خویش به تفسیر‌های جدید و تازه‌ای دست پیدا می‌کنند.

اوضمن اشاره به حدیث ثقلین و با تاکید بر اینکه قرآن و عترت لازم و ملزوم یک‌دیگر هستند، یادآورشدند: عترت، قرآن ناطق است که باید حقیقت را برای ما روشن کند، قرآن و عترت آفتاب درخشان هستند و مفتخر هستیم که این جشنواره متبرک به هر دو نام قرآن و عترت است.

آیت  الله سبحانی با اشاره به اینکه جدایی بین قرآن و عترت جدایی بین دو برادری است که هم فکر و هم پیمان هستند، بیان کردند: شرط فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه قم، آموزش و یادگیری آموزش قرائت قرآن کریم است و امیدوارم این طرح در دانشگاه‌های دیگر نیز رواج پیدا کند و لذا لازم این طرح باید در تمام دانشگاه‌های ایران قانون شود.

او گفت: قرآن یک نوع مصونیت می‌بخشد و ما را از گناه کردن حفظ می‌کند، اگر قرآن را نخوانیم، فهم قرآن را درک نمی‌کنیم و لذا در دانشگاه‌ها قرآن کریم باید به عنوان یک ماده درسی باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه فضای مجازی تقوا و ایمان جوانان و عفت خواهران را نشانه گرفته‌است و در مقابل آنان باید یک نوع حافظ و نگهبان داشته باشیم، تصریح کردند: قرآن کریم خود یک نوع محافظ است که لازم است در همه زندگی انسان‌ها جاری باشد.

انتهای پیام/ش

اختتامیه سی و چهارمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور

برچسب ها: مراجع تقلید ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار