با حضور علما و فضلا؛

آیین نکوداشت آیت الله مرعشی نجفی در قم برگزار شد

آیین سی‌امین سالگرد عروج مرجع فقید تقلید، آیت الله مرعشی نجفی (ره) در حسینیه آن عالم وارسته در قم برگزار شد.

آیین نکوداشت آیت الله مرعشی نجفی در قم برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مراسم نکوداشت سی‌امین سالگرد عروج،عالم وارسته آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی (ره)امشب در حسینیه آن  مرحوم در قم برگزار شد.

 در این مراسم که علما، فضلا، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، برخی مسئولان و قشر‌های مختلف مردم حضور داشتند حجت الاسلام حسینی قمی از فضلای حوزه با تجلیل از مجاهدت‌ها و خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و دینی آیت الله مرعشی نجفی، وی را عالمی متواضع، با اخلاص و مجاهدی پارسا و مردم دار دانست که با تلاش خستگی ناپذیر، در راه اعتلای میراث ارزشمند شیعه گام برداشت.

او با بیان این که آن مرجع فقید در جوانی و در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد رسیدند گفت: آیت الله العظمی مرعشی نجفی کتابخانه‌ای در قم تاسیس کردند که امروزه به لحاظ تعداد وکیفیت نسخه‌های کهن و خطی نخستین کتابخانه ایران و سومین کتابخانه جهان اسلام است.

آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی در ۳۱ تیرماه ۱۲۷۶ هجری شمسی مصادف با بیستم صفر سال ۱۳۱۵ هجری قمری در نجف اشرف متولد شد.

این مرجع بزرگ جهان تشیع تحصیلات حوزوی خود را زیر نظر استادان برجسته حوزه‌های علمیه نجف، سامرا، کاظمین، تهران و قم گذراند و در ۲۷ سالگی به مرجعیت رسید.

کتابخانه آیت‌الله مرعشی در قم از آثار به‌جا مانده از وی است که علاوه بر نسخ چاپی، نسخ خطی کم‌نظیری در آن به چشم می‌خورد و مورد توجه نویسندگان، دانشمندان، طلبه‌ها، علما و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر جهان است.

آیت‌الله مرعشی نجفی در طول ۷۰ سال تدریس دروس حوزوی، شاگردان زیادی از جمله شهید مصطفی خمینی، شهید مرتضی مطهری، شهید محمد مفتح و شهید سید محمد بهشتی را تربیت کرد.

این مرجع تقلید در هفتم شهریورماه سال ۱۳۶۹ برابر با هفتم صفر ۱۴۱۱ هجری قمری در ۹۶ سالگی به ملکوت اعلی پیوست و بنا به وصیتش در کتابخانه‌اش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش

بزرگداشت مرحوم  آیت الله مرعشی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.