امام جمعه گرگان ؛

عربستان سعودی پشت پرده اغتشاشات عراق

امام جمعه گرگان د رخطبه‌های نماز جمعه؛ دشمنان می‎خواهند همان اقداماتی که در سوریه اتفاق افتاده را در عراق نیز انجام دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان ظهر انمروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به اغتشاشات عراق گفت: دشمنان می‎خواهند همان اقداماتی که در سوریه اتفاق افتاده را در عراق نیز انجام دهند و به طور قطع عامل این اتفاقات در خارج از عراق است و شکی نداریم که عربستان سعودی و امثال آن پشت این شلوغی‎ها قرار دارند.


آیت الله سیدکاظم نورمفیدی به عملیاتی که طی چند هفته گذشته توسط انصار الله یمن انجام شده اشاره کرد و گفت: تا دیروز ادعا می‎کردند پهپاد‌ها متعلق به ایران بوده، اما امروز که نیروی زمینی انصارالله یمن توانسته عربستان سعودی را شکست بدهد دیگر چه می‎گویند.


آیت الله نورمفیدی افزود: چند سال از جنگ یمن گذشته و عربستان سعودی به جایی نرسیده است و می‎بینیم که یمن با همه فشارها، اقدامات مؤثری داشته و دنیا به این نتیجه می‎رسد که مقاومت در برابر هر قدرتی جواب می‎دهد و شاخصه مقاومت در فلسطین و عراق اثرگذار است.


امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که رژیم متجاوز آمریکا به دنبال فشار حداکثری بر ایران است ادامه داد: رژیم متجاوز آمریکا به دنبال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران است تا ملت و نظام مقدس اسلامی تسلیم شود و اهداف خود را به ما تحمیل کنند.


آیت الله نورمفیدی تأکید کرد: فشار حداکثری نتوانسته دست ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نشانه تسلیم بالا ببرد بلکه با همه فشار‌ها و تلاش‎هایی که در نظام مقدس اسلامی افتاده رشد داشته است.


امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود افزود: یونیدو بیان کرده اقتصاد ایران از وابستگی به نفت در حال جدا شدن است و این نکته بسیار خوبی است که اقتصاد از نفت در حال جدا شدن است و نقطه ضعفی که برای ایران نام بردند خام فروشی است.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: در حالی که مقام معظم رهبری خام‎فروشی را منع می‎کنند چرا باید سرمایه خود را به صوت خام بفروشیم تا چند برابر قیمت به ما بفروشند؟


او تأکید کرد: باید از ایده‎ها و فکر‌ها استفاده شود تا مواد اولیه پس از فرآوری به بازار جهانی ارسال شود و چندین برابر قیمت فروخته شوند.


امام جمعه گرگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جلسه با اعضای خبرگان رهبری به مسأله حقوق عمومی تأکید کردند، بیان کرد: این به معنای آن است که مردم از هر مذهبی که باشند باید بتوانند از حقوق عمومی و شهروندی استفاده کنند.


آیت الله نورمفیدی افزود: مسأله حقوق عمومی در فرامین مقام معظم رهبری مطرح شده و امیدواریم در قوانین کشور نیز بیشتر دیده شود و این مهم باعث اثرات مثبت در جامعه می‎شود.


او در بخش دیگر از سخنانش با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی افزود: امنیت و آرامش امروز کشور به راحتی به دست نیامده و ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز گواه این مسأله است و از زحمات نیروی انتظامی تشکر می‎کنیم.


انتهای پیام / فا


نماز جمعه گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.