آیت الله اعرافی:

دست‌هایی وجود دارد تا حماسه اربعین رقم نخورد / شکل‌گیری فساد پیرامون برخی مسئولان پذیرفتنی نیست

امام‌جمعه قم گفت:دست‌هایی وجود دارد که بین ملت ایران و عراق اختلاف ایجاد کنند تا حماسه اربعین رقم نخورد.

دست‌هایی وجود دارد تا حماسه اربعین رقم نخورد / شکل‌گیری فساد پیرامون برخی مسئولان پذیرفتنی نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله علیرضا اعرافی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس اظهار کرد:اگر لقمه حرام وارد زندگی انسان شود سبب زیان‌های فراوانی می‌شود و در نسل انسان نیز مؤثر است.

او با اشاره به برکات لقمه حلال افزود:یکی از آثار لقمه حلال این است که خداوند به انسان خضوع و خشوع می‌دهد و امام صادق (ع) فرمود رزق را از طریق حلال دنبال کن.

امام‌جمعه قم بیان کرد:اگر انسان با متقیان ارتباط داشته باشد سبب حفظ از بلا می‌شود، تقوای خدا شعار سطحی نیست بلکه روحی بلند و ملکوتی است که اگر پیدا شود انسان را در برابر همه سختی‌ها مقاوم می‌کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت اربعین حسینی تصریح کرد: پیاده‌روی مراسم اربعین نماد عزت و عظمت و شکوه اسلامی مبدل شده است و برنامه‌ای برای احیای تمدن اسلامی و عقب راندن دشمنان اسلام است.

او عنوان کرد:به برکت خون‌های شهدا و گفتمان انقلاب اسلامی امروز اربعین از افول زمان رژیم صدام بیرون آمده است، ملت ایران و عراق و ملت‌هایی که در حماسه اربعین شرکت می‌کنند، نشان دادند خون سالار شهیدان در جوش‌وخروش است و انقلاب اسلامی گفتمانی جریان ساز و عاشورا زنده و پایداراست.

امام جمعه قم بابیان اینکه اربعین برآمده از اسلام ناب و انقلاب اسلامی است، تصریح کرد:اربعین باید از اختلافات مذهبی دور بماند و سینه گشوده‌ای به روی همه فرق و مذاهب و عالم بشریت داشته باشد و بر اساس نظم و انضباط و حضور گسترده شکل بگیرد.

آیت‌الله اعرافی گفت: این روز‌ها اغتشاشاتی در عراق ایجادشده است و دولت و مسئولین عراقی باید برای رفع مشکلات مردم کشورشان تلاش کنند، دست‌هایی وجود دارد تا حماسه اربعین به وجود نیاید و بین ملت ایران و عراق اختلاف ایجاد می‌کنند.

او با بیان اینکه دشمنانی که از اغتشاشات عراق حمایت می‌کنند این موضوع را بدانند که شکست می‌خورند، افزود:اگر حشد الشعبی و جریان مقاومت نبود ملت عراق اشغال را دیده بود و تحت تصرف داعش بود ورهبری ما و مرجعیت عراق و مقاومت بود که عراق را نجات داد و ملت عراق باید هوشیار باشد.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی بیان کرد:نیروی انتظامی ۱۲ هزار شهید برای حفظ امنیت داده و اقدامات اساسی برای مبارزه با مواد مخدر داده است وباید قدر مجاهدت این عزیزان را بدانیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب گفت: برای مبارزه با بدحجابی و بی حجابی همه باید کمک کنیم و حوزه علمیه نیز در این زمینه باید در کنار نیروی انتظامی نقش خود را ایفا کند.

او تصریح کرد:سیاست‌های ابلاغی رهبری باید مورد تاکید باشد، در مسیر قانون گذاری با مشکلاتی روبرو هستیم و اگر اصول قانون گذاری مورد توجه قراربگیرد می‌توان مشکلات را برطرف کرد و مجلس باید به این سیاست‌ها توجه کند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد:ریشه فساد در غفلت و بی توجهی‌های مسئولان است، اساس فساد‌ها در کار مسئولین ریشه دارد و تاکید داریم نظام جمهوری اسلامی در ذات به فساد مبتلا نیست، ولی گاهی فساد پیرامون مسئولین شکل می‌گیرد که مورد پذیرش مسئولین نیست و دستگاه قضایی اقدامات اساسی انجام داده است که شایسته تقدیر است.

او با بیان اینکه رژیم آل سعود در آسمان و زمین ودریا از نیروی مقاومت یمن شکست خورد، تصریح کرد:عملیات اخیر برادران انصارالله در یمن عملیات عظیم و گسترده‌ای بود، اقداماتی که انصارالله انجام می‌دهد به ایران نسبت می‌دهند، ولی دروغ می‌گویند و این لشکر عملیاتی یمن بود که لشکر سعودی‌ها را تارومار کرد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد:همه اقدامات ایران اسلامی مبتنی بر عقل است و در برابر ظلم و ستم با منطق ایستادگی می‌کند و به فضل الهی رژیم آل سعود و اربابانش به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

انتهای پیام/ ش

خطبه های نماز جمعه قم در ۱۲ مهر ۱۳۹۸

برچسب ها: نماز جمعه ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار