همنوایی سه‌ساله‌های حسینی با دردانه سیدالشهدا(ع)در قم

دختران سه‌ساله حسینی در شهر بانوی کرامت(س)با غم غربت و مظلومیت دردانه امام حسین(ع)حضرت رقیه(س)هم نوایی کردند.

همنوایی سه‌ساله‌های حسینی با دردانه اباعبدالله الحسین(ع)در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،امروز مادران قم، دختران سه‌ساله خود را هر ساله به یاد غربت و مظلومیت حضرت رقیه (س)در سالروز شهادت این بانو به بقاع متبرکه و حرم‌های اهل‌بیت علیه‌السلام آورده و دختران خود را نذر راه امام حسین علیه‌السلام می‌کنند و با امام شهید خود عهد می‌بندند که فرزندان خود را عاشورایی تربیت کنند.


امروز همچون سال‌های گذشته همایش سه‌ساله‌های حسینی ساعت ۱۰ صبح در شهر مقدس قم و در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) و صحن‌های حرم مطهر آغاز شد.


بانوان حاضر در این مراسم همراه با مداحان اهل‌بیت در مظلومیت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای آن حضرت اشک ماتم ریختند و هیئت‌های مذهبی با زنجیرزنی و سینه‌زنی این بانوان را در سوگواری سه‌ساله امام حسین علیه‌السلام یاری کردند.


برگزاری مراسم سخنرانی یکی از برنامه‌های محوری این مراسم بود و حجت‌الاسلام مؤمنی در این مراسم با اشاره به اینکه این همایش زمینه ساز ترس وهابیت شده است، اظهار داشت: وهابیت لب به اعتراف گشوده‌اند که همایش سه‌ساله‌های حسینی و همایش شیرخوارگان حسینی ریشه وهابیت را نابود خواهد کرد.


استاد حوزه علمیه قم در این همایش یادآور شد: سوگواری برای امام حسین علیه‌السلام بالاترین ارزش است و همین عزاداری و سوگواری زمینه تحقق شعائر دینی و امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی فراهم خواهد کرد.

حوزه یزیدیان فاسد در محرم سال ۶۱ هجری پس از اینکه امام حسین علیه‌السلام را به فجیع‌ترین شکل ممکن در کربلا به شهادت رساندند، اهل‌بیت ایشان را به اسارت گرفته و شهر به شهر بردند تا به شام رسیدند.


آن‌ها در نهایت وقاحت و پستی زمانی که دختر سه‌ساله امام حسین علیه‌السلام حضرت رقیه سلام‌الله علی‌ها بهانه پدر را گرفت؛ سربریده پدر، سری که با لب‌های خیزران چوب خورده بود و دندان‌های مبارک آن به وسیله ضربات ابن مرجانه شکسته بود را در طبقی به نزد دختر سه‌ساله آوردند و دختر سه‌ساله فراغ پدر را طاقت نیاورد و جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

انتهای پیام/ش

همایش سه ساله های حسینی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.