آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد؛

ضرورت اصلاح ذهنیت جامعه جهانی نسبت به اسلام

آیت الله علوی گرگانی گفت: اسلام دین صلح است و باید تلاش شود ذهنیت جامعه جهانی را نسبت به آن اصلاح کنیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی گیلانی دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: در کار‌های خویش تندروی و کندروی نداشته باشید.

او افزود: دین اسلام دین خشونت نیست و برخلاف آن‌که داعشی‌ها خود را به نام اسلام جا انداختند و مردم را از اسلام فراری دادند، ولی دین اسلام دین صلح است و باید تلاش شود ذهنیت جامعه جهانی را نسبت به اسلام اصلاح کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به ارزش و اهمیت دین اسلام بیان کرد: پس از جریان داعش کار ما سخت‌تر شده است و باید دنیا را با اسلام حقیقی که دین صلح و آرامش است آشنا کنیم.

او  عنوان کرد:هرکاری باید با مناسبت انجام شود و فق‌ها در رساله‌های خود این موضوع را آوردند که افرادی که تازه‌مسلمان می‌شوند اعمال دین را برای آن‌ها سخت نگیریم و مرحله‌به‌مرحله پیش برویم.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: در دنیای امروز با توجه به تعدد کشور‌ها به جامعه جهانی این موضوع را برسانیم که هیچ‌چیزی برتر و بالاتر از دین اسلام نیست و باید این موضوع را جا بیندازیم.

او بابیان تأکید بر اینکه با عمل و رفتار و کردار مناسب دین اسلام را ترویج کنیم، گفت:باید از خدا بخواهیم تا حقایق اسلام را به مردم برسانیم و حقانیت اسلام را در دنیا نشر و ترویج دهیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: با افرادی که تازه‌مسلمان می‌شوند نباید سخت برخورد شود، ابتدا باید اصل نماز و سپس روزه و زکات را برای آن‌ها تبیین کنیم.

انتهای پیام/ش

دیدار دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)با آیت الله علوی گرگانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Togo
ادریس عبد الفتاح
۰۴:۱۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
السلامعلیکم ورحمت الله وبرکاته