فرمانده انتظامی قم:

چهره نورانی قم مخدوش نمی‌ شود

فرمانده انتظامی قم گفت:فضایی برای مخدوش کردن چهره نورانی قم نمی‌گذاریم و برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع)، تمام‌قد ایستاده ایم.

چهره نورانی قم مخدوش نمی‌ شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سردار عبدالرضا آقاخانی،فرمانده انتظامی قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم گفت:نیروی انتظامی مصمم است فضایی برای مخدوش کردن چهره نورانی قم نگذاشته و برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع)، تمام‌قد ایستاده است.

او افزود:پلیس آماده برخورد با تمام مفاسد در همه مکان‌ها و زمان‌ها بوده و باصلابت و اقتدار اجازه نمی‌دهد که عده معدودی این فضای معنوی را آلوده کنند.

سردار آقاخانی با بیان اینکه جایی برای شرارت و اشاعه فساد در حرم اهل‌بیت (ع) نیست، ادامه داد: شرور‌ها و مفسدین یا باید در صراط مستقیم قرار گرفته و یا شهر مقدس قم را ترک کنند و این اصلی‌ترین دغدغه و درخواست علما و مراجع عظام تقلید و مردم مؤمن و انقلابی است.

فرمانده انتظامی قم  بابیان اینکه ما وارث ۶ هزار شهید استان قم هستیم، بر حمایت و پشتیبانی مردم حزب‌اللهی قم از نیرو‌های نظامی و انتظامی تأکید کرد و گفت: پلیس امروز در خاک‌ریز دفاع از انقلاب اسلامی قرارگرفته و اجازه عرض‌اندام به مفسدین را نمی‌دهد.

او با اشاره به ولایتمداری، شهادت‌طلبی و بصیرت نیرو‌های انتظامی، تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی با هوشمندی و آگاهی و در سایه ولایتمداری با قانون‌شکنی و بی‌نظمی در جامعه به‌شدت برخورد کرده و در این مسیر بالنده از جان خود می‌گذرد.

سردار آقاخانی در ادامه گفت: در طول یک سال گذشته با ۱۹ درصد افزایش بیش از ۷ تن مواد مخدر در استان کشف‌شده و با همه توان با شبکه‌های مخوف مواد مخدر، توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر در محله‌ها مقابله شده است.

او  با اشاره به مقابله نیروی انتظامی با مساله ناهنجاری‌های اجتماعی، بدحجابی و بی‌بندوباری و عدم رعایت شئونات در اماکن، عنوان کرد: در این بخش با هنجارشکنان و محصولات ضد فرهنگی مقابله و ارشاد و تعهد از بدحجاب‌ها ۱۳۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی قم از رشد ۵۵ درصدی طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این استان خبر داد و گفت: طی این مدت با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو مخل امنیت اجتماعی برخورد شده و باهمت و تلاش پلیس در طرح ناظر یک، کشف حجاب در استان ۴۰ درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به مبارزه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و ارز، گفت: در طول یک سال گذشته ۳۹۵ پرونده پیرامون قاچاق کالا تشکیل‌شده و در همین راستا ۴۴۶ نفر دستگیر و ۱۴۶ خودرو متوقف‌شده و مجموع مبلغ ریالی کشف قاچاق ۲۶ میلیارد تومان بوده است.

آقاخانی بابیان اینکه در حوزه برخورد با جرائم فضای مجازی یک هزار و ۳۰۰ پرونده در استان قم تشکیل‌شده که بیش از ۷۰ درصد آن منجر به کشف‌شده است، خاطرنشان کرد: مقابله با سرقت در این استان در یک سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی قم همچنین از کاهش ۳۰ درصدی شرارت‌ها و مزاحمت‌ها در استان قم باهمت و تلاش نیروی انتظامی خبر داد و گفت: در بحث تصادف‌های جاده‌ای نیز شاهد کاهش چشمگیری بوده‌ایم و در کنار اقدام‌های سلبی، مردم نیز باید نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و فرهنگ‌سازی مسائل ترافیکی نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

او ارائه مشاوره‌های خانوادگی و اجتماعی به‌عنوان بخش دیگری از مأموریت‌های ناجا را موردتوجه قرار داد و گفت: طی یک سال گذشته برای بیش از ۲۱ هزار نفر مشاوره اجتماعی و برای بیش از ۲ هزار نفر مشاوره تحکیم خانواده ارائه‌شده و ۸ هزار پرونده اختلافات خانوادگی نیز به صلح و سازش منجر شده است.

فرمانده انتظامی استان قم بابیان اینکه در بخش وظیفه عمومی مقدمات اعزام بیش از ۵ هزار نفر به خدمت سربازی فراهم آمده است، اظهار کرد: برای ایام اربعین بیش از ۴۵ هزار گذرنامه برای همشهریان صادر و در یک سال گذشته ۳ هزار و ۱۰۰ پروانه اقامت برای اتباع خارجی نیز صادرشده است.

او  با اشاره به حدود ۲۶۰ هزار بازدید از واحد‌های صنفی و ارائه ارشاد‌ها و تذکر‌های لازم، گفت: بیش از ۳۰۰ بازدید از تالار‌های سطح استان و ۳ هزار و ۸۵۰ بازدید از صنف لباس‌فروشی‌ها انجام‌شده است و در برخورد با اماکن بدون پروانه و متخلف، ۳۱۲ قهوه‌خانه غیرمجاز مهروموم شده است.

آقاخانی در رابطه با کلاه‌برداری‌های اقتصادی در فضای مجازی، خواستار توجه و هوشیاری مردم در این زمینه و خرید از درگاه‌های مطمئن اینترنتی شد و گفت: متأسفانه جرائم اقتصادی در فضای مجازی ۷۰۰ درصد رشد داشته که بسیار قابل‌تأمل است، ضمن اینکه تبادل ارز نیز فقط باید در صرافی‌های مجاز انجام شود.

او در پایان تصریح کرد: همشهریان باید هرچه بیشتر به هشدار‌های پلیس درجهت پیشگیری از سرقت، کنترل هرچه بهتر جوانان و نوجوانان برای گرفتار نشدن در دام اعتیاد، قوانین راهنمایی و رانندگی و نهادینه ساختن فرهنگ ترافیک و همکاری با خادمان نیروی انتظامی برای برخورد با هنجارشکنان حوزه‌های اخلاقی توجه داشته باشند.

از روز ۱۳ مهرماه تا ۲۰ مهرماه به‌عنوان «هفته نیروی انتظامی» نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

برچسب ها: نیروی انتظامی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار